Google blijft meest invloedrijke merk op Belgische markt

Het Amerikaanse internetbedrijf Alphabet is het meest invloedrijke merk op de Belgische markt. Op de tweede plaats staat de Belgische retailer Colruyt , gevolgd door het Amerikaanse sociale netwerkbedrijf Facebook . Dat blijkt uit een studie van het onderzoeksbureau Ipsos onder 2.500 Belgische consumenten.

Opgemerkt wordt dat de Belgische top drie ongewijzigd is gebleven tegenover vorig jaar. Op de vierde plaats staat het Zuid-Koreaanse technologieconcern Samsung, gevolgd door de Belgische kabelgroep Telenet . Beide bedrijven zijn een nieuwkomer in de top vijf en nemen de plaats in van Aldi en Visa , die respectievelijk naar een dertiende en vijftiende plaats terugvallen.

De top tien wordt vervolledigd door drankenproducent Coca-Cola , de technologieconcerns Microsoft en Apple , meubelketen Ikea en het online videoplatform YouTube. Opvallend wel is de opmars van telecomoperator Proximus van een vijfentwintigste naar een twaalfde plaats. In Franstalig België eindigt Proximus zelfs op een vijfde plaats.

Bron: Express.be