AND VERLAAT STRAFBANKJE VAN NYSE EURONEXT

KERNGEZONDE MAPMAKER MAAKT STERKE START IN 2009 Rotterdam, 20 mei 2009 - AND International Publishers N.V. maakt bekend dat het per vandaag, woensdag 20 mei, het zogeheten 'strafbankje' van NYSE Euronext Amsterdam verlaat. De ontwikkelaar van navigatiekaarten zet deze belangrijke stap omdat het over een sterke solvabiliteit beschikt en zeer goede winst- en toekomstverwachtingen heeft. Chief Executive Officer Maarten Oldenhof luidt vandaag de gong van NYSE Euronext Amsterdam bij de start van de handel aan de effectenbeurs. 'Dit is een mooie dag voor AND. We hebben altijd onze eigen koers gevaren en vertrouwen gehad in onze visie op de markt. Dit jaar hebben we weer aangetoond dat onze visie juist is en dat is goed nieuws voor onze medewerkers, aandeelhouders en klanten.' NYSE Euronext Amsterdam nam in februari 2001 een noteringsmaatregel nadat AND uitstel van betaling had gevraagd. Trading update AND heeft in 2009 een sterke start gemaakt met het afsluiten van een belangrijke licentie-overeenkomst met een grote Amerikaanse partij voor het gebruik van de kaarten van West Europa. Dit heeft geresulteerd in een ruime verdubbeling van de omzet en een meer dan verdrievoudiging van de winst over de eerste vier maanden van 2009, in vergelijking met dezelfde periode in 2008. De onderneming handhaaft de verwachting dat de omzet dit jaar zal verdriedubbelen ten opzichte van de omzet in 2008 en dat in 2009 de winst zal vervijfvoudigen. Naar verwachting zal de winst per aandeel in 2009 stijgen naar circa ¤ 2,00 tegen ¤ 0,41 in 2008. Chief Executive Officer Maarten Oldenhof spreekt van een 'mooie start in 2009'. 'De ontwikkelingen dit jaar sterken ons in de overtuiging dat AND als onafhankelijke partij een belangrijke rol zal blijven spelen in de ontwikkelingen van de online markt voor plaatsbepaling en aanverwante diensten.' AND richt zich op haar strategie om weliswaar als derde speler - maar enige onafhankelijke partij - op lange termijn waarde te creëren voor haar aandeelhouders middels het aanbieden van digitale kaarten voor locatiegebaseerde diensten. De onderneming zet dan ook in op de snelle ontwikkeling van haar hoogwaardige database, waardoor het zich nog sterker positioneert in deze markt. De daarvoor noodzakelijke investeringen kunnen volledig uit eigen middelen worden gefinancierd. Noot voor de redactie, niet ter publicatie Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met Maarten Oldenhof, telefoonnummer 0031-10 8851200, of kijk op www.and.com. Dit persbericht is oorspronkelijk gedistribueerd door Hugin. Enkel de afzender is verantwoordelijk voor de inhoud van dit bericht.