Ahold resultaten eerste kwartaal 2009

Hoofdpunten eerste kwartaal 2009 * Omzet met 15% gestegen naar ¤ 8,7 miljard * Bedrijfsresultaat met 18% gestegen naar ¤ 396 miljoen * Nettoresultaat ¤ 196 miljoen * Bedrijfsresultaat Stop & Shop/Giant-Landover met 20% gestegen naar $ 242 miljoen Amsterdam - Ahold heeft vandaag haar tussentijdse verslag over het eerste kwartaal van 2009 gepubliceerd. CEO John Rishton: "In het eerste kwartaal hebben we opnieuw goede voortgang geboekt met onze strategie voor winstgevende groei. We realiseerden een sterke omzet en solide marges in Nederland en de Verenigde Staten, ondanks het uitdagende economische klimaat. De identieke omzetgroei van Stop & Shop en Giant-Landover was de grootste in de afgelopen jaren, wat ons in staat stelde het marktaandeel en de marge te vergroten. Giant-Carlisle wist het marktaandeel aanzienlijk uit te breiden in een zeer concurrerende en door promotiecampagnes gekenmerkte markt . In Europa slaagde Albert Heijn er opnieuw met succes in om de juiste balans te vinden tussen omzet, marktaandeel en marge. In Centraal-Europa heeft de zwakke economie en de introductie van de euro de resultaten beïnvloed. We nemen ingrijpende herstructureringsmaatregelen in zowel Tsjechië als Slowakije, waarmee we een stevig fundament voor de toekomst te leggen. Het nettoresultaat kwam over het eerste kwartaal 25% lager uit, als gevolg van een hogere belastingdruk en een nettovoorziening voor leasegaranties bij BI-LO en Bruno's van ¤ 66 miljoen." Dit persbericht is oorspronkelijk gedistribueerd door Hugin. Enkel de afzender is verantwoordelijk voor de inhoud van dit bericht.