Kennisgeving door aandeelhouders

9 juni 2009 - 18.00 u - Gereguleerde Informatie Antwerpen - Thenergo (Euronext Brussels: THEB), een leidinggevende ontwikkelaar en operator van gedecentraliseerde duurzame energieprojecten, heeft de volgende kennisgevingen ontvangen: Amsterdams Effectenkantoor B.V. +-------------------------------------------------------------------+ | Datum | Naam van de | Aantal | % | | overschrijding | Aandeelhouder | aandelen | Stemrechten | |----------------+------------------------+-----------+-------------| | 25 maart 2009 | Amsterdams | 1.740.900 | 8,87 % | | | Effectenkantoor B.V. - | | | | | Eureffect Asset | | | | | Management B.V. | | | |----------------+------------------------+-----------+-------------| | 25 maart 2009 | Spirit AIM | 0 | 0 | +-------------------------------------------------------------------+ Amsterdams Effectenkantoor B.V houdt meer dan 50 % van de stemrechten in Eureffect Asset Management B.V. De Thenergo-aandelen worden door Eureffect Asset Management B.V. gehouden voor rekening van haar cliënten op basis van een discretionaire beheersovereenkomst. Spirit AIM is een ICB die door Eureffect Asset Management B.V. wordt beheerd. Amsterdams Effectenkantoor is houder van 1.771.006 warrants met vervaldatum 30 juni 2012 en uitoefentermijn vanaf 14 juni 2007. Kas Bank B.V. +-------------------------------------------------------------------+ | Datum | Naam van de | Aantal | % Stemrechten | | overschrijding | Aandeelhouder | aandelen | | |----------------+-----------------------+----------+---------------| | 25 maart 2009 | Kas Bank N.V. | 955.000 | 4,86 % | +-------------------------------------------------------------------+ De deelneming wordt direct door Kas Bank N.V. gehouden. Kas Bank N.V. is een beursgenoteerde onderneming zonder aandeelhouders met controlerend belang. De Thenergo-aandelen maakten deel uit van een onderpand voor een aan de vorige eigenaar verstrekt krediet en zijn als gevolg van een tekortkoming op grond van de voorwaarden van de kredietovereenkomst met de vorige eigenaar feitelijk op 25 maart 2009 eigendom geworden van Kas Bank N.V. De vorige eigenaar is niet de uitgevende instelling, Thenergo. Kas Bank N.V. is houder van 300.000 warrants met vervaldatum 30 juni 2012 en uitoefentermijn vanaf 14 juni 2007. Over Thenergo Thenergo, gevestigd in België, is een snelgroeiende, onafhankelijke en volledig geïntegreerde ontwikkelaar en operator van duurzame energieprojecten op basis van biogas, aardgas, bio-olie, hout en secundaire brandstoffen uit afval. Thenergo biedt haar klanten een absolute meerwaarde: het bedrijf is een 'one-stop provider' voor duurzame energieoplossingen, waarbij hernieuwbare brandstoffen omgezet worden in elektriciteit en warmte. Voor meer informatie: Chris Belien General Counsel & Secretary T.: +32 3 292 96 99 Chris.belien@thenergo.eu Caroline Kerremans Communications Manager T.: + 32 3 292 97 01 Caroline.kerremans@thenergo.eu Gateway House, Brusselstraat 59 B-2018 Antwerp Belgium Het persbericht en de volledige kennisgevingen zijn beschikbaar op www.thenergo.eu. Dit persbericht is oorspronkelijk gedistribueerd door Hugin. Enkel de afzender is verantwoordelijk voor de inhoud van dit bericht.