Ageas kondigt de benoeming aan van een Chief Operating Officer en managementwijzigingen

Tijdens de Investor Day 2012 maakte Ageas zijn strategische keuzes en financiële doelstellingen voor 2015 bekend. Om het belang te onderstrepen dat Ageas hecht aan de uitvoering en realisatie van deze doelstellingen, wordt de nieuwe functie van Chief Operating Officer (COO) in het leven geroepen. De COO rapporteert aan Bart De Smet, CEO van de Groep, en is verantwoordelijk voor de implementatie van de Groepsstrategie, het behalen van de doelstellingen die Ageas tijdens de Investor Day in 2012 bekendmaakte en voor de uitwisseling van kennis en best practices binnen de Groep. De vier CEO's van de bedrijfssegmenten (België, Verenigd Koninkrijk, Continentaal Europa en Azië) rapporteren aan de COO. Als gevolg van de aanstelling van de COO zal de CEO van de Groep zijn focus op de strategische ontwikkeling van Ageas en de relaties met beleggers, partners en de externe markt kunnen versterken. Bart De Smet blijft actief in de Raden van Bestuur van een aantal operationele bedrijfsonderdelen. Barry Smith, momenteel CEO van Ageas UK, is met onmiddellijke ingang benoemd tot COO. Deze benoeming is een erkenning van de significante bijdrage die Barry Smith al aan de Groep leverde, en van de ontwikkeling en de leiding van de Britse activiteiten in de afgelopen 11 jaren. Andy Watson, momenteel Managing Director van Ageas UK Retail, is benoemd tot CEO van Ageas UK ter vervanging van Barry Smith. Andy Watson werkt sinds 2010 voor Ageas en heeft in die tijd veel betekend voor Ageas UK. Hij deed eerder veel ervaring op bij andere toonaangevende Britse verzekeraars zoals RBS/Direct Line, HSBC en Cooperative Insurance, waar hij zich zowel met productie als retailactiviteiten bezighield. Als toelichting bij de benoemingen zei Bart De Smet, CEO van de Groep: "In het licht van de verdere uitbreiding van onze activiteiten in Europa en Azië zijn wij verheugd om sterke en ervaren leiders als Barry Smith en Andy Watson te benoemen, om samen met de andere leden van het Executive en Management Committee van Ageas de volgende fase van onze ontwikkeling te leiden. Zij brengen talent en expertise in onze Groep en een track record met sterke resultaten waarbij ik er alle vertrouwen in heb dat ze deze in hun nieuwe functies zullen voortzetten. De benoeming van dergelijke ervaren, interne kandidaten is tekenend voor de kracht die uitgaat van het Management team van Ageas." Een bijgewerkt organogram met de samenstelling van het Executive Committee en het Management Committee van Ageas is bijgevoegd. De samenstelling van het Executive Committee blijft ongewijzigd en Andy Watson zal toetreden tot het Management Committee. Ageas is een internationale verzekeringsgroep met ruim 180 jaar vakkennis en ervaring. Ageas behoort tot de 20 grootste verzekeraars van Europa en heeft ervoor gekozen zich toe te spitsen op Europa en Azië, de twee werelddelen die samen het grootste deel van de wereldwijde verzekeringsmarkt uitmaken. De verzekeringsactiviteit is verdeeld over vier segmenten (België, het Verenigd Koninkrijk, Continentaal Europa en Azië) en draait op een combinatie van volledig eigen dochtermaatschappijen en partnerships met sterke financiële instellingen en belangrijke distributeurs in de hele wereld. Ageas onderhoudt stevige partnerships in België, het VK, Luxemburg, Italië, Portugal, Turkije, China, Maleisië, India en Thailand, en heeft dochtermaatschappijen in Frankrijk, Hongkong en het VK. In België is Ageas via AG Insurance marktleider in individuele levensverzekeringen en employee benefits, en een topspeler in niet- leven. In het VK is Ageas de vierde verzekeraar voor personenwagens en voor 50- plussers. Ageas stelt meer dan 13.000 mensen tewerk en bereikt een jaarlijks premie-inkomen van meer dan 17 miljard euro. MEDIACONTACT +32 (0)2 557 57 37 / +32 (0) 479 79 50 02 INVESTOR RELATIONS Brussel +32 (0)2 557 57 33 Utrecht +31 (0)30 252 53 05 Ageas Markiesstraat 1 - 1000 Brussel - België www.ageas.com Nieuwe managementstructuur: http://hugin.info/134212/R/1669029/542172.pdf Pdf versie van het persbericht: http://hugin.info/134212/R/1669029/542170.pdf This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Ageas via Thomson Reuters ONE [HUG#1669029]