Imtech: 45 miljoen euro industriële orders in Zweden

Gouda - Royal Imtech N.V. (technische dienstverlening in en buiten Europa) maakt bekend dat het recent opdrachten ter waarde van 45 miljoen euro heeft verworven in de Zweedse industriële markt, waarbij de technische kerncompetenties elektrotechniek, werktuigbouw en energie-oplossingen met elkaar worden gecombineerd tot een totaaloplossing. René van der Bruggen, CEO Imtech: 'In de Zweedse industriële markt is Imtech een van de sterkste spelers. De strategie richt zich op langdurige intensieve samenwerking met klanten, veelal in de vorm van meerjarige managed services contracten. Deze aanpak leidt tot spin-off in de vorm van additionele projecten, waarin de toegevoegde waarde van Imtech goed tot zijn recht komt. Tegelijkertijd ontwikkelt Imtech voor opdrachtgevers interessante concepten voor energie- efficiëntie en energiebesparing. Daarnaast leidt de multidisciplinaire clustering van elektrotechniek, werktuigbouw en energie-oplossingen vanuit de diverse Imtech-bedrijven tot nieuwe serviceconcepten. Dit alles maakt additionele groei mogelijk.' Nieuwe industriële orders Als spin-off van een meerjarig managed services contract met papierfabrikant Korsnäs in Gävle is Imtech geselecteerd als technologiepartner voor de inrichting van een deel van de technische infrastructuur in een nieuw te realiseren biomassacentrale. De 150 MW elektriciteit die door deze centrale wordt gegenereerd betekent dat het productieproces van de klant in grote mate energieneutraal wordt. Bij Scania in Enköping leidt een bestaand servicecontract tot een aanzienlijke elektrotechnische upgrade. Gelijktijdig realiseert Imtech de upgrade van diverse werktuigbouwkundige voorzieningen, bijvoorbeeld de hogedruk in de productielijn. Bij Volvo in Skövde worden meerdere elektrotechnische upgrades uitgevoerd en in een Volvo-fabriek in Arvika wordt een energie-monitoringoplossing geïmplementeerd. In de markt van industriële wasserijen werd een innovatief concept voor een meer efficiënte stoomproductie, inclusief een energiebesparing van bijna 20%, tot stand gebracht bij de industriële wasserijen Lima en Storsjö. Voor dit concept bestaat in de markt veel belangstelling. Imtech is recent eveneens benoemd tot energiepartner van de industriële producent Atlas Copco. Bij een productiefaciliteit voor hightech stroomonderbrekers van ABB in Ludvika is een multidisciplinair project verworven. Meer informatie Media: Analisten & beleggers: Pieter Koenders Jeroen Leenaers Director Group Communications Director Investor Relations T: +31 655 74 65 85 T: +31 182 54 35 04 E: pieter.koenders@imtech.com E: jeroen.leenaers@imtech.com www.imtech.com www.imtech.com Profiel Imtech Royal Imtech N.V. is een Europese technische dienstverlener op het gebied van elektrotechniek, ICT en werktuigbouw. Deze combinatie maakt het mogelijk totale technologische oplossingen aan te bieden. Met 29.000 medewerkers realiseert Imtech opbrengsten van ruim 5,1 miljard euro op jaarbasis. Imtech heeft sterke posities in de markten gebouwen en industrie in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk, Oost-Europa, Zweden, Noorwegen, Finland, de UK, Ierland, Spanje en Turkije, alsmede op de Europese markten van ICT en traffic en in de mondiale maritieme markt. Imtech bedient circa 23.000 klanten. Imtech biedt toegevoegde waarde in de vorm van integrale en multidisciplinaire totaaloplossingen die leiden tot betere bedrijfsprocessen en meer rendement voor klanten én aan de klanten die zij op hun beurt bedienen. Imtech biedt tevens oplossingen die bijdragen aan een duurzame samenleving, bijvoorbeeld groene technologie en technische oplossingen op het gebied van energie, milieu, water en mobiliteit. De aandelen Imtech zijn genoteerd aan de NYSE Euronext Stock Exchange Amsterdam, waar Imtech is opgenomen in de Midkap Index. Het aandeel Imtech is tevens opgenomen in de Dow Jones STOXX 600 index. Pdf: Imtech Persbericht: http://hugin.info/130755/R/1671632/543408.pdf This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Imtech via Thomson Reuters ONE [HUG#1671632]