Noorse koninklijke onderscheiding commandeur voor Wout Dekker

Het Koninklijk Huis van Noorwegen heeft vandaag bekend gemaakt dat H.M. Koning Harald van Noorwegen Wout Dekker heeft onderscheiden als Commandeur in de Koninklijke Noorse 'Order of Merit' voor zijn bijdrage aan de Noorse aquacultuur. De onderscheiding geeft het belang van de aquacultuur in Noorwegen en Nutreco's bijdrage aan haar succes aan. Wout Dekker's betrokkenheid bij innovatie en duurzaamheid was belangrijk voor de ontwikkeling van de gezonde en duurzame Noorse aquacultuur van vandaag. De investeringen droegen eraan bij dat aquacultuur de op één na grootste export industrie van Noorwegen werd, na olie en gas. Knut Nesse, CEO van Nutreco: "Beduidende investeringen in R&D en productiefaciliteiten voor voer waren voorwaarden voor de ontwikkeling van Nutreco's visvoerbedrijf Skretting, waarvan het hoofdkantoor in Noorwegen is gevestigd. Deze investeringen en het geloof in de industrie heeft honderden banen langs de Noorse kust gewaarborgd. Wout Dekker speelde een sleutelrol in dit proces en hij was nauw betrokken bij de strategieën en investeringen die Noorwegen tot een leidende aquacultuur natie hebben gemaakt." Wout Dekker heeft 30 jaar ervaring in de aquacultuur, gedurende de laatste 12 jaar als CEO van Nutreco. Na zijn terugtreding op 1 augustus 2012, volgde Knut Nesse hem op als CEO. EINDE PERSBERICHT Nutreco Nutreco heeft een leidende positie in de wereld van diervoeding en visvoer. Onze geavanceerde voeroplossingen zijn de basis voor miljoenen consumenten in de wereld. Kwaliteit, innovatie en duurzaamheid zijn verweven in onze bedrijfscultuur. Nutreco beschikt over een rijke historie van ruim 100 jaar kennis en ervaring, een solide fundament voor de toekomst. De onderneming heeft circa 10.000 medewerkers in meer dan 30 landen en verkoopt haar producten in circa 80 landen. Nutreco is genoteerd aan de NYSE Euronext-beurs in Amsterdam en had in 2012 een jaaromzet van circa EUR 5,2 miljard. www.nutreco.com Meer informatie: Miriam ter Braak, Senior External Communications Manager Telefoon:            +31 33 4226141 Mobiel:              +31 6 30654251 E-mail:               miriam.ter.braak@nutreco.com klik hier vorr pdf: http://hugin.info/133565/R/1695747/558211.pdf Klik hier voor een foto van Wout Dekker: http://hugin.info/133565/R/1695747/558191.jpg This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Nutreco via Thomson Reuters ONE [HUG#1695747]