Starbreeze AB: Årsredovisning för Starbreeze AB (publ) räkenskapsår 2015/2016 finns nu tillgänglig

Starbreeze AB, en oberoende skapare, utgivare och distributör av högkvalitativa underhållningsprodukter, meddelar idag att årsredovisning för Starbreeze AB (publ) verksamhetsår 2015/2016 finns tillgänglig på Starbreeze hemsida.

Starbreeze håller årsstämma onsdagen den 25 maj 2016 klockan 16.00 på Grand Hôtel, Stockholm.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Maeva Sponbergs, Investor Relations, Starbreeze AB.
Tel: +46(0)8-209 208, email:  ir@starbreeze.com

Om Starbreeze
Starbreeze är en oberoende skapare, utgivare och distributör av högkvalitativa underhållningsprodukter. Med studios i Stockholm, Paris och Los Angeles, skapar vi spel efter egen design och licensierat innehåll. Målet är att skapa starka franchise i- och utanför själva spelet. Vi lever och dör för gameplay. Starbreeze är pionjär inom självständig digital distribution av spel, och välkomnar utvecklare att dra nytta av dess publiceringskunnande på Steam, där man har ett av den digitala distributionsplattformens största spelarforum.

Starbreeze senaste spel omfattar adrenalinstinna bankrånarspelet PAYDAY 2 och i produktion ligger den kommande överlevnads-shootern OVERKILL's The Walking Dead baserat på serietidningssuccén.

Härnäst siktar Starbreeze på att utveckla verkligt uppslukande VR-upplevelser genom att integrera mjuk- och hårdvara i Project StarVR och StarVR headsets.

Med huvudkontor i Stockholm, är Starbreeze aktier noterade på Nasdaq Stockholm First Premier under ticker STAR A och STAR B med ISIN-koderna SE0007158928 (A-aktien) och SE0005992831 (B-aktien). Bolagets Certified Adviser är Remium Nordic.

Starbreeze Årsredovisning 2015/2016

Source: Starbreeze AB via GlobeNewswire