Solvay oefent de eerste call-optie uit op een hybride obligatie met een waarde van € 500 miljoen

Brussel, 25 april 2016, 08:00 --- Solvay maakt vandaag bekend dat zijn dochteronderneming Solvay Finance NV haar eerste call-optie zal uitoefenen op de hybride obligatie (ISIN code: XS0254808214, gemeenschappelijke code 025480821) met een waarde van € 500 miljoen, na hierover de Luxemburgse beurs, waar de obligatie is genoteerd, evenals de obligatiehouders te hebben ingelicht. Deze obligatie die in 2104 vervalt en voorziet in een jaarlijkse rente van 6,375% in de eerste 10 jaar, wordt geclassificeerd als financiële schuld op lange termijn onder IFRS regels. De terugbetaling is verschuldigd op 2 juni 2016.

" Solvay beheert zijn kapitaalstructuur pro-actief, gericht op de optimalisatie van de activa-efficiëntie met oog voor het behoud van het juiste liquiditeitsniveau en het terugdringen van de netto rentelasten. ", zegt Karim Hajjar, Solvay's Chief Financial Officer.

VOLG ONS OP twitter @SolvayGroup

Als internationaal bedrijf in de chemie en in geavanceerde materialen, staat Solvay klanten bij in het innoveren, het ontwikkelen en het leveren van hoogwaardige, duurzame producten en oplossingen die het energieverbruik en de CO 2 uitstoot verminderen, het gebruik van hulpbronnen optimaliseren en de levenskwaliteit verbeteren. Solvay bedient verschillende eindmarkten, zoals auto en luchtvaart, consumptiegoederen en gezondheidszorg, energie en milieu, elektriciteit en elektronica, alsook de bouw en industriële toepassingen. De Groep, met hoofdkwartier in Brussel, telt ongeveer 30 900 werknemers in 53 landen. Solvay haalde een pro forma netto-omzet van € 12,4 mld in 2015, met 90% uit activiteiten waar de Groep tot de wereldtop-drie behoort. Solvay nv ( SOLB.BE ) staat genoteerd op Euronext in Brussel en Parijs (Bloomberg: SOLB.BB - Reuters: SOLB.BR ).

Caroline Jacobs Maria Alcòn -Hidalgo Jodi Allen Geoffroy Raskin Bisser Alexandrov
Media RelationsInvestor RelationsInvestor RelationsInvestor RelationsInvestor Relations
+32 2 264 1530+32 2 264 1984+1 9733573283+32 2 264 1540+32 2 264 3687
Hier vindt u de Nederlandstalige versie in PDF