Bergteamet AB får ny VD

Den 1 juni tillträder Urban Holmlund som ny VD för Bergteamet AB och Bergteamet koncernen.

Urban Holmlund har de senaste åren arbetat som egenföretagare och har under många år arbetat i ledande position i olika företag. Jan Marklund kommer att finnas kvar i bolaget som arbetande ordförande och arbeta med bland annat försäljning och marknad.

- Vi välkomnar Urban Holmlund som ny VD för Bergteamet och är glada för att han vill vara med på vår fortsatta resa, säger Jan Marklund

- Jag är otroligt stolt över Bergteamets personal och deras sätt att bidra till den vändning vi har lyckats göra under det senaste året. Det har varit en hel del organisationsförändringar och en ständig process för att på bästa sätt utveckla företaget. Nu är vi redo att satsa för framtiden, säger Jan Marklund

- Jag är glad att få detta förtroende. Jag ser fram emot att bidra till den fortsatt positiva utvecklingen och vara en del av Bergteamets kompetenta organisation, säger Urban Holmlund.

Kontaktuppgifter:
Jan Marklund, 070-346 55 46