USG People NV : Q1 2016 resultaten

positieve trend houdt aan

Almere, 29 april 2016

kernpunten eerste kwartaal 2016

• Omzet stijgt met 13,2% naar € 646,1 miljoen (1 e kwartaal 2015: € 570,7 miljoen); omzet per werkdag steeg met 13,4%
  • Groei omzet per werkdag in Nederland versnelt tot 17,2% (groei 4 e kwartaal 2015: 13,2%)
  • Onderliggende kostenratio verbetert naar 15,7% (1 e kwartaal 2015: 17,6%)
  • Onderliggende EBITA stijgt met 8,9% naar € 18,4 miljoen (1 e kwartaal 2015: € 16,9 miljoen)
  • Onderliggend nettoresultaat stijgt met 26,4% naar € 11,5 miljoen (1 e kwartaal 2015: € 9,1 miljoen)

"De trend in onze groei heeft zich in het eerste kwartaal onverminderd voortgezet", zei Rob Zandbergen, CEO van USG People. "Onze omzet is toegenomen met 13%. Vooral in de voor ons meest belangrijke markten, Nederland en België, is de groei verder versterkt en presteerden we ruim boven de markt. Ook in Frankrijk hebben we onze voorsprong op de markt weten vast te houden. In Duitsland lag de groei in lijn met de markt, die langzamer groeit dan in de andere regio's. Veel groei komt van onze volumeklanten, die hun capaciteit uitbreiden en flexibeler inrichten, waardoor we de kosten bij een hoge groei vrijwel constant konden houden. Ondanks de impact van het vroege paasweekeinde, dat dit jaar in het eerste kwartaal viel, konden we onze resultaten verder verhogen. Op de brutomarge en EBITA realiseerden we een incrementele conversieratio van 56% en de nettowinst steeg met 26%. De focus voor de komende kwartalen is er ook op gericht de omzet in het MKB segment sneller te laten groeien."

kerncijfers

Onderliggende resultaten 1 3 maanden geëindigd op 31 maart

In miljoenen euro's 2016 2015 Groei
Omzet646,1570,713,2%