Gemalto wint de Cybersecurity Excellence Award in 2016 voor de beste multi-factor authenticatieoplossing

Amsterdam, 25 mei 2016 - Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO), wereldleider in digitale beveiliging, kondigt aan dat het is als winnaar uitgeroepen van de Cybersecurity Excellence Awards van 2016 . De LinkedIn Information Security Community, bestaande uit 300.000 leden, riep de SafeNet Authentication Service van het bedrijf uit tot de beste multi-factor authenticatieoplossing.

De toonaangevende, cloudgebaseerde, multi-factor authenticatieoplossing SafeNet Authentication Service biedt volautomatische en optimaal beveiligde gebruikersauthenticatie met flexibele opties die zijn aangepast aan de unieke wensen van elke organisatie, waardoor de totale operatiekosten aanzienlijk verlaagd worden. Aangezien er geen speciale infrastructuur nodig is, kan de service snel in werking treden en cloudgebaseerde en plaatselijke applicaties en data, evenals bedrijfsnetwerken, identiteiten en apparaten beveiligen. Klanten profiteren ook van de breed toepasbare integratie van SafeNet Authentication Service binnen de meest gebruikte applicaties en technologieën. IT-organisaties kunnen daardoor een sterke authenticatie toepassen op hun volledige IT-ecosysteem, dat met een wachtwoord wordt beschermd.

"Aangezien er meer dan 430 inzendingen zijn voor deze awards, vertegenwoordigen onze winnaars het allerbeste in productvernieuwing en uitmuntendheid in cyberbeveiliging," aldus Holger Schulze, oprichter van de 300.000 leden tellende LinkedIn Information Security Community.

"Deze erkenning van de gemeenschap van eindgebruikers geeft aan dat Gemalto een leidende positie heeft op de markt van sterke gebruikersauthenticatieoplossingen die zowel via de cloud of plaatselijk kunnen worden geleverd," zei François Lasnier, Senior Vice President van Identiteitsbeveiliging bij Gemalto. "Onze innovatieve, cloudgebaseerde oplossing wordt door duizenden bedrijven, overheden en andere organisaties gebruikt, zodat miljoenen eindgebruikers beveiligde toegang tot bedrijfsnetwerken, bedrijfsapplicaties en cloudgebaseerde diensten kunnen hebben."