Profiel

Aandeel: Sonic Automotive (VS breed)

Koers 32.37 Hoogste koers 34.20
Laagste koers 13.19 1-jrs rend. 117.20

Sonic Automotive



2016: relatief goed beleggingsjaar voor het aandeel Sonic Automotive

Over de periode van december 2015 tot en met december 2016 verloor het aandeel ruim 2 procent. Sonic Automotive's beurskoers nam de afgelopen 5 jaar ruim 52 procent in waarde toe. De omzetten van Sonic Automotive tussen 2011 en 2015 waren min of meer stabiel en bewogen tussen de 8,37 miljard dollar en 9,62 miljard dollar. Sonic Automotive's nettoresultaten over de jaren 2011 tot en met 2015 waren behoorlijk stabiel en bewogen tussen de 77,65 miljoen dollar en 88,09 miljoen dollar.

Sonic Automotive is voornamelijk actief als automobielproducent. De afgelopen 10 jaar won de (internationale) automobielsector zo'n 36 procent. Gemeten vanaf 2011 staat de sector 47 procent hoger en over de voorbije 12 maanden (december 2015- december 2016) is er een min van 36 procent.

De automobielproducent betaalde afgelopen 5 jaar dividenden uit. Over de voorbije 5 jaar lag het dividendrendement op circa 0,51 procent.

Sonic Automotive's balans bestaat vooral uit vreemd vermogen

Het balanstotaal van de automobielproducent bedroeg per eind 2015 ruim 3,56 miljard dollar. De totale schuldpositie bedroeg 2,83 miljard dollar. Dit komt neer op 79 procent van het balanstotaal. Vorig jaar werd het aandeel van de automobielproducent met een koerswinstverhouding van 14 verhandeld op de beurs. Beleggers waardeerden het aandeel dus op 14 keer de winst per aandeel over 2015. Op basis van de meeste klassieke beleggingstheorieën kan het aandeel van het Amerikaanse bedrijf als een waardeaandeel gezien worden.

Eind 2015 bedroeg de marktkapitalisatie (het aantal uitstaande aandelen maal de beurskoers) van de automobielproducent 1,12 miljard dollar. Eind 2015 had de automobielproducent ruim 50,49 miljoen aandelen uitstaan.

Al Sonic Automotive's jaarverslagen bieden wij hier aan. Meer informatie over Sonic Automotive kunt u vinden op 's website. .