Heb je een website en wil je jouw online aanwezigheid vergroten? Dan is het goed om de SEO van je website te verbeteren. SEO is de afkorting voor Search Engine Optimization en hiermee worden alle activiteiten bedoeld die ervoor zorgen dat jouw website beter vindbaar wordt in de zoekmachines. Je kunt dan denken aan bijvoorbeeld het optimaliseren van de content en het verkrijgen van relevante backlinks. Heb je echter geen tijd en niet de expertise in huis om deze SEO taken naar behoren uit te voeren? Dan kun je gelukkig ook een SEO marketingbureau inschakelen!
SEO activiteiten zoals de linkbuilding uitbesteden aan een professioneel bureau heeft een aantal grote voordelen. Ten eerste schakel je experts in die reeds veel ervaring in dit vakgebied hebben. Je hoeft dan bijvoorbeeld niet meer zelf uit te pluizen hoe zoekmachine algoritmes werken. Dit scheelt enorm veel tijd. Kennis van SEO is echter wel erg belangrijk, want als je op een verkeerde manier SEO toepast, dan loop je soms kans dat het algoritme je website juist lager indexeert en in het ergste geval zelfs bant. Besteed je dit uit, dan kun je erop vertrouwen dat dit niet zal gebeuren. SEO experts weten immers wat ze doen!
Een belangrijk onderdeel van SEO uitbesteden is linkbuilding. Linkbuilding houdt in dat er externe websites die relevant zijn en autoriteit hebben, verwijzen naar jouw eigen website. Deze externe websites worden ook wel backlinks genoemd en deze leiden tot hogere posities in zoekresultaten en meer organisch verkeer naar jouw eigen website. Vaak heb je tientallen tot honderden backlinks nodig, dus doe je er goed aan om een SEO bureau in te schakelen. Een professioneel bureau bezit namelijk een eigen netwerk met duizenden kwalitatieve backlinks die kunnen worden ingezet om jouw website beter te laten scoren in de zoekmachines.
Bij een goede SEO strategie moet je ook zeker niet vergeten om de content van je eigen website te verbeteren. Dit wordt ook wel SEO copywriting genoemd. SEO copywriting bestaat eigenlijk uit twee onderdelen: de technische kant en de inhoudelijke kant. De technische kant bevat onder andere het toepassen van relevante zoekwoorden, het plaatsen van (sub)titels, meta-beschrijvingen en het gebruik van interne links. Met de inhoudelijke kant bedoelen we dat jouw website unieke, hoogwaardige, informatieve en waardevolle inhoud voor jouw doelgroep bevat. Teksten van andere websites letterlijk kopiëren en plakken of content vol met taalfouten zijn dus uit den boze!
Heb je geen taalknobbel, dan is het dus sowieso eens goed om een copywriter in te schakelen die jouw website kan herschrijven. Een SEO bureau heeft dan ook vaak copywriters in dienst die bij het schrijven van teksten rekening houden met de technische kant van SEO. Deze copywriters kunnen dus moeiteloos de juiste zoektermen op de juiste plek en in de correcte verhoudingen te plaatsen op jouw website. Hierdoor wordt de content niet alleen zoekmachinevriendelijk, maar ook boeiend voor de bezoekers van je website!