"Faber overdrijft, problemen VS vallen mee"

Schulte stelt dat de visie van Marc Faber overdreven is. Tot 2008 had Faber wel gelijk dat er forse stijgingen van de grondstoffen waren maar dit tij is hard gedraaid. De ontwikkeling van de aardgasproductie in de VS kan een flinke demping zijn op de Amerikaanse oliebehoefte. Hierdoor zal Amerika minder olie-Dollars nodig hebben en dus minder afhankelijk zijn van het Midden-Oosten.