Cees Smit over actief vs passief: "je moet kort op de bal zitten dus wees actief"

Actief beleggen heeft de voorkeur van Cees Smit. Vooral ten tijde van marktpaniek moeten beleggers nu eenmaal kort op de bal zitten. Omdat actieve beheerders nu eenmaal meer moeten doen zijn de hogere kosten dan bij hun passieve collega's gerechtvaardigd. De kosten zijn steeds minder van invloed door de opkomst van de online brokers.