VIX nog steeds hoog, pensioenproblematiek wordt overschat en hoge dividenden telecommers

De VIX op de S&P 500 is nog steeds historisch gezien hoog maar wel dalende. De beerput ging open voor de pensioenfondsen maar dit is redelijk overtrokken na jaren van indexaties. De Nederlandse pensioenfondsen hebben nog steeds veel vet op de botten en kunnen wel tegen een stootje. Verder hoge dividendrendementen bij de telecommers KPN, Deutsche Telecom, Mobistar en France Telecom.