Slagter stelt dat het voor beleggers altijd nuttig is om zich aan te sluiten bij de VEB om optimale informatievoorziening te krijgen. De hoogte van de beurzen heeft daarom geen invloed aldus Slagter. De VEB is hard bezig om de rechten van beleggers verder te gaan verdedigen. ”Als je als bedrijf wilt dat aandeelhouders
actief mee participeren met het bedrijf dan moet je ze wel de mogelijkheden geven om dat te doen” aldus Slagter. Voor de VEB maakt het niet uit of de beurzen stijgen of dalen want de beleggers willen ten allen tijde op de hoogte gebracht worden van alle belangrijke zaken zo stelt Slagter.