I takes 2 to tango, in de VS nog zeker geen Weimar-fase

Natuurlijk moeten de banken meer geld gaan uitlenen maar er moet ook vraag zijn vanuit de bedrijfskant. De huidige onderbezetting noopt niet tot meer lenen door bedrijven. Böttcher raadt het boek "The Lords of Finance" aan, dit boek bespreekt de diverse macro-economische processen aan het begin van de vorige eeuw. In de financiële wereld wordt veel te snel van een te grote rampspoed uitgegegaan. Vooral in de VS is er nog lang geen breed vlak dat net zoals destijds de eindfase van Weimar inluidde.