Saxo Bank's extreme voorspellingen

Tijdens de persconferentie van de Saxo Bank in het WTC te Amsterdam gaf David Karsbøl, Chief Economist bij Saxo Bank, middels een presentatie zijn verwachtingen voor 2010. Voor wie zich nog de internetbubbel uit 2001 kan herinneren, mag er volgens Karsbøl vanuit gaan dat een dergelijke situatie zich in 2010 weer voor zal doen maar dan met betrekking tot aandelen wereldwijd. Tijdens de eerste helft van 2010 zullen aandelen nog kunstmatig hoog gehouden worden, maar vanaf de tweede helft van het jaar zullen de indicies toch echt aan een forse daling moeten geloven, aldus Karsbøl.