Klanten van Bpost wenden zich steeds vaker tot postpunten

Driekwart van de Belgische klanten van het postbedrijf Bpost toont zich tevreden over de werking van postkantoren en postpunten van de onderneming. Dat is de conclusie van een enquête van het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie bij tweeduizend particuliere en meer dan drieduizend zakelijke klanten.

De tevredenheid haalt daarmee eenzelfde score dan vijf jaar geleden. Uit het onderzoek blijkt ook dat ongeveer 83 procent van de gebruikers zijn tevredenheid uitdrukt over de frequentie van de bezorging, terwijl een meerderheid zich ook kan vinden in de prijs van de postzegels. Er werd echter ook vastgesteld dat 29 procent van de respondenten nooit naar een postkantoor gaat. Dat betekent een stijging met 15 procentpunt tegenover vijf jaar geleden.

Het gebruik van de postpunten kende daarentegen een toename van 38 procent naar 47 procent. Daarbij bleek ook dat nog 17 procent niet weet waar een postpunt kan worden gevonden, tegenover 27 procent vijf jaar geleden.

Bron: Express.be