Sovix herschrijft de normen voor online reputatiemanagement

Alles draait om je reputatie. Wat je ook wilt bereiken, wanneer je reputatie niet goed genoeg is, zullen mensen minder snel met je in zee gaan. Dat is altijd al zo geweest, maar in een online wereld spelen aanwezigheid en digitale indrukken een cruciale rol. Het is niet langer voldoende om alleen offline een goede reputatie te hebben; wat er online over jou of je bedrijf wordt gezegd, kan net zo invloedrijk zijn.

Lianne bras erwin heeger

Sovix oprichters Lianne Bras en Erwin Heeger

Dat maakt online reputatiemanagement belangrijker dan ooit. Sovix, opgericht door Erwin Heeger en Lianne Bras, heeft een duidelijke missie: de grenzen van online reputatiemanagement verleggen door technologische innovatie.

“Innovatie is een van de kernwaarden van ons DNA bij Sovix. Wij geloven dat door voortdurend te investeren in nieuwe technologieën en methodologieën, we niet alleen de huidige normen kunnen overstijgen, maar ook de toekomst van online reputatiemanagement kunnen definiëren”, vertelt co-founder Erwin Heeger.

Online reputatiemanagement is meer dan Google-zoekresultaten verwijderen

Vaak denken mensen dat online reputatiemanagement vooral draait om het verwijderen van (negatieve) Google-zoekresultaten. Een van de methoden om ongewenste Google-zoekresultaten te verwijderen, is het indienen van verzoeken tot verwijdering bij Google zelf.

Een verzoek tot verwijdering kan worden gebaseerd op verschillende gronden. Denk aan een schending van de privacy, laster of schadelijke inhoud en natuurlijk dat content in strijd is met de wet. Omdat Google alleen verzoeken honoreert die voldoende zijn onderbouwd, is het belangrijk de juiste informatie aan te leveren en de juiste stappen te zetten.

De ervaring leert dat de procedure best complex kan zijn en soms tot frustratie leidt. Sovix heeft de expertise in huis om dit snel en efficiënt voor haar klanten te regelen. Het bedrijf doet dit proactief, door -in samenwerking met haar klant- de relevante informatie te identificeren en de benodigde documentatie te verzamelen om een sterk verzoek tot verwijdering in te dienen bij Google.

Daarnaast is de combinatie van bestaande informatie en de toevoeging van nieuwe content belangrijk om een consistente en positieve boodschap uit te dragen. Daarom creëert Sovix nieuwe, kwalitatieve en positieve content die hoger in de zoekresultaten verschijnt en de negatieve informatie verdringt. Sovix besteedt veel aandacht aan de innovatie van de bestaande technieken zodat er geanticipeerd wordt op het altijd-veranderende algoritme van Google.

Efficiënter door technologische innovatie

Traditioneel is online reputatiemanagement, waaronder het verwijderen van zoekresultaten in Google, erg arbeidsintensief. Door de inzet van innovatieve technologie zorgt Sovix dat online reputatiemanagement efficiënter wordt uitgevoerd, waardoor de kosten voor klanten lager zijn. Heeger: “Bij Sovix geloven we dat technologie de sleutel is tot effectief reputatiemanagement in de digitale wereld van vandaag. Door voortdurend te innoveren en voorop te lopen in de nieuwste ontwikkelingen, kunnen we voor onze klanten de beste tools en strategieën inzetten om hun online reputatie te beheren.”

Dat is precies wat Sovix onderscheidt van de rest van de markt, zegt co-founder Lianne Bras. “Bij Sovix geloven we niet in stilstand,” legt ze uit. “Elk probleem op het gebied van online reputatiemanagement zien we als een kans om nieuwe technologische oplossingen te ontwikkelen. Het is deze toewijding aan voortdurende innovatie die ons onderscheidt van de rest van de markt.”