QC Games wil co-op action RPG's (actierollenspelen) nieuw leven inblazen met Breach

Ex -leden van BioWare onthullen hun nieuwste AAA-game op Gamescom 2018

AUSTIN, Texas, Aug. 21, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- QC Games, een onafhankelijke game-studio die bestaat uit ontwerpers van AAA-games en baanbrekende ontwikkelaars, kondigde vandaag zijn eerste project aan: Breach, een co-op action RPG. Met Breach wil QC Games het genre nieuw leven inblazen door de typische diepte van een RPG, een open klassesysteem en explosieve third-personmechanismen te combineren met steeds veranderende missiedoelen. Daarnaast stelt de game spelers in staat om hun ideale held te creëren en de strijd aan te gaan met monsters in een wereld waarin een moderne versie van de Aarde clasht met een parallelle, mythologische versie van de Aarde.

Breach is al drie jaar in ontwikkeling en het project wordt geleid door President/CEO Dallas Dickinson en Game Director/CCO Gabe Amatangelo, voormalige leden van BioWare die hun sporen hebben verdiend met succesvolle titels zoals Star Wars: The Old Republic, de Dragon Age-reeks en het bejubelde, maar nooit afgewerkte, Shadow Realms.

Bekijk HIER de aankondigingstrailer van Breach: [Youtubelink toe te voegen]
Download HIER de aankondigingstrailer van Breach: [bestandslink toe te voegen]
Download HIER screenshots en wallpapers van Breach: files.reverbgames.io/folder/50/QC_Games

In Breach kunnen spelers kiezen uit tientallen klassen met eindeloze mogelijkheden voor personalisering en kunnen ze op elk moment van klasse wisselen. Van de Gunslinger, die magie en technologie combineert tot een explosieve cocktail, en de Chronomancer, heer en meester over de tijd, tot de luchtcombo's van de Auros Gladiator, in Breach is er een speelstijl voor iedereen. De spelers kunnen niet alleen de heldenrol op zich nemen, maar kunnen ook in de huid kruipen van de grote slechterik, de Veil Demon! Creëer magische vallen uit het niets, roep elitemonsters op en gebruik de kracht van bezetenheid om vijanden te controleren, inclusief enorme bosses, om te beletten dat de helden hun queeste volbrengen!

“In Breach proberen we voor een intens tempo van constante actie te zorgen, ongeacht welke klasse je speelt”, zegt Gabe Amatangelo, Game Director en Chief Creative Officer voor QC Games. “De combinatie van verschillende klassen en speelstijlen zal tot verschillende groepstactieken leiden die elke gamesessie uniek maken. Speelt er bovendien iemand als de Veil Demon, dan wordt de Breach-ervaring nog dynamischer en uitdagender.”

70.000 jaar geleden stond de mensheid op de rand van de uitroeiing, tot een groep Immortals de Veil creëerde en de Aarde in twee realiteiten splitste: een realiteit met de Aarde zoals we die kennen, en een alternatieve Aarde waar mythologische wezens de plak zwaaien. Nu is de Veil vernietigd en de twee werelden vloeien in elkaar over, met rampzalige gevolgen. De spelers nemen de rol op zich van helden die letterlijk bezield zijn van “The Spark” om zich meester te kunnen maken van magische vaardigheden. Doorkruis de wereld en bezoek iconische locaties waar deze mysterieuze, parallelle Aarde is doorgebroken, en bindt de strijd aan met legendarische mythologische vijanden en een geheimzinnige, kwaadaardige geest, de Veil Demon.

Breach zal later dit jaar tegen betaling beschikbaar zijn via vroegtijdige toegang op Steam, en het volledige free-to-play spel komt uit in 2019. Sta je te popelen om je missie-uitrusting en groepscombinaties voor te bereiden? Hou het internet dan in de gaten voor aankondigingen over de data voor de technische alfa en vroegtijdige toegang, en volg het spel op Twitter, “like” ons op Facebook en bezoek de officiële spelpagina op PlayBreach.com.

QC GAMES
QC Games Inc. is gevestigd in Austin, Texas (VS), en ontwikkelt online games. De studio is in 2015 opgericht door veteranen uit de sector en zijn missie bestaat erin intern ontwikkelde technologie, creatief talent van wereldklasse en best-in-class methodologieën te combineren om games te ontwikkelen waar iedereen van kan genieten. Het streven van de studio om een coöperatieve ARPG-ervaring te creëren die snelle actie, intuïtieve spelmechanismen, een massa personaliseringsopties en intense speelbaarheid biedt, leidde tot de oprichting van QC Games en de geboorte van hun eerste titel, Breach.

MEDIACONTACTEN
Anthony Chau
Reverb Communications
anthony@reverbinc.com
209.586.1495

Vincent Slaven
vincent@reverbinc.com

Een foto bij dit bericht is beschikbaar op http://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/88666be1-b0d3-4c0d-9729-657ec588d09e