Belgacom start transformatie naar Proximus

Telecomoperator Proximus is gestart met de transformatie die al zijn producten in de toekomst onder de merknaam Proximus op de markt moet brengen. De transformatie zou een investering van ongeveer 20 miljoen euro vergen.

Proximus overkoepelde tot nu toe de mobiele activiteiten van de telecomoperator, maar Dominique Leroy, chief executive van Proximus , wijst erop dat de consument al lang geen onderscheid meer maakt tussen de verschillende platformen.

In eerste instantie werden winkels in Antwerpen, Brussel, Gent, Luik en Waterloo aan het nieuwe merk aangepast. De volgende maanden volgt de transformatie van de tweehonderd andere verkooppunten. Ook het logo, webpagina’s, communicatie en verpakkingen zullen worden aangepast. Eind dit jaar moet de hele operatie zijn afgerond.

Proximus blijft wel de officiële naam van de telecomgroep. Ook op de beurs behoudt het aandeel zijn huidige naam. Ook dochtermerken Scarlet, Telindus en Tango blijven officieel bestaan.

Bron: Express.be