Hoe effectief is postcard marketing?

Natuurlijk zien we dat veel printzaken behoorlijk op hun retour zijn. Zo sloot PostNL (het oude PTT Post) recent ook al veel brievenbussen, ook in de grote steden. Desondanks zien we dat er toch zeker een ondergrens is aan het gebruik van papier. Zo worden veel officiële documenten nog steeds via papier verstuurd. Verder komen persoonlijke brieven zoals verjaardagskaarten en kerstkaarten vaak veel persoonlijker over als ze op papier zijn. Dito zien we ook in de markt voor magazines. Veel uitgevers die te lang met alleen print bezig bleven hebben de opkomst van de online concurrentie niet kunnen overleven. De 100% online uitgevers zijn uiteraard succesvol maar ook zien we dat de uitgevers die print en online combineren ook succesvol kunnen zijn.

Het ontvangen van papier blijft dus zeker in trek. Zo ook het ontvangen van ansichtkaarten. Natuurlijk kunt u deze kant en klaar kopen wat natuurlijk nog steeds origineel blijft. Ook is het mogelijk om ze persoonlijk te laten ontwerpen. Denkt u bijvoorbeeld aan het toevoegen van uw naam of foto of logo op een leuke kaart. Ansichtkaarten kunt u onder andere daar bestellen bestellen. U kunt hier al vanaf kleine aantallen tot hele hoge aantallen terecht. Daarnaast kunt u ook gratis advies van experts krijgen en zijn de verzendingen gratis.