Colruyt gaat toekomst huismerk Cara Pils opnieuw bekijken

Supermarktketen Colruyt gaat zich opnieuw buigen over de toekomst van zijn huisbier Cara Pils. Het bedrijf wil immers al zijn huismerken onder de naam Everyday in de markt plaatsen, maar die strategie stuit op verzet bij een aantal consumenten van Cara Pils.

Onder meer met een online petitie werd geprotesteerd tegen het mogelijk verdwijnen van het merk. Daarbij wordt erop gewezen dat Cara Pils een icoon is dat niet zomaar kan worden geëlimineerd. Ook andere bekenden drankenmerken zouden er volgens de actievoerders niet aan denken om ooit hun naam te veranderen.

Cara Pils heeft zich de voorbije jaren een zekere faam opgebouwd als een trendy-marginaal product, dat door zijn budgetvriendelijkheid onder meer populair is in de studentenpopulatie. Colruyt wil met de koepel Everyday al zijn huismerken in een duidelijk herkenbare categorie aan de consument presenteren, maar zou nu de positie van Cara Pils opnieuw bekijken.

Bron: Express.be