Vraag naar fysieke relatiegeschenken blijft groot

We zien dat ondanks de enorme adaptatie van digitale producten en diensten fysieke producten uiteraard nog steeds heel aantrekkelijk blijven om uit te delen. Er lijkt zelfs een ommekeer gaande op sommige vlakken van weg van internet naar fysieke zaken. Denkt u bijvoorbeeld aan de opkomst van de grote webwinkels met nu ook fysieke winkels in de centra (bijvoorbeeld Coolblue). E-commerce bedrijf Coolblue wil door dus ook fysieke winkels te hebben de brug slaan tussen het toch wel steriele internet winkelen en de fysieke beleving in de winkelstraten. Een fysiek product zien en voelen blijft uiteraard erg belangrijk.

Op het gebied van relatiegeschenken hebben we eigenlijk bijna nooit een grote populariteit van digitale geschenken gezien. Dit is toch onpersoonlijker en zo wordt een bijvoorbeeld een digitale tegoedbon toch snel vergeten en mensen hebben tegenwoordig steeds meer wantrouwen bij financiële transacties door de enorme fraudezaken die we de laatste jaren steeds meer op internet zien. Het ontvangen van een digitale cadeaubon is dus niet alleen onpersoonlijker maar geeft toch ook weer een frauderisico voor de ontvanger. Een fysiek cadeau om te geven blijft daarom veel relevanter, doeltreffender en vooral persoonlijker.

Op het gebied van relatiegeschenken zijn de keuzes natuurlijk gigantisch. Het is al lang niet meer een fles wijn of een bloemetje. Vooral omdat er met een persoonlijk gericht cadeau veel meer effect behaald kan worden is het zeker aan te raden om u goed te verdiepen in de diverse mogelijkheden op dit gebied. Voorbeelden van leuke relatiegeschenken zijn vooral de persoonlijk getinte geschenken. Denkt u bijvoorbeeld aan geschenken met iemands naam er op gedrukt of een uitnodiging voor een voetbalwedstrijd van iemands favoriete club. Op deze manier geeft u een blijvende herinnering. Daarnaast kan het natuurlijk zakelijk heel interessant zijn om te proberen bij uw relaties of personeel de juiste snaar te raken. We zien dus absoluut dat bedrijven zeker hun best willen doen om op dit gebied hun concurrenten de loef af te steken. Vooral het feit dat er zorg aan besteed is geeft mensen natuurlijk het gevoel een goede relatie te hebben. Een klein geschenk dat ook relatief weinig hoeft te kosten dan dus zeker een hele goede indruk maken op relaties. Met straks de kerst alweer in aantocht zullen veel bedrijven zich nu al verdiepen in de diverse mogelijkheden. Een van de grootste aanbieders van relatiegeschenken is Drukwerkdeal.nl.