persbericht : Columbia Threadneedle wint De Tijd/L'Echo Super Award

Op 24 maart 2020 presenteerden De Tijd/L'Echo de lijst van winnaars van zijn jaarlijkse Awards, die door de hele management- en investeringsbranche worden gevolgd. Columbia Threadneedle Investments ontving de 'Super Award' in de categorie 'Best Management Company for all Funds'.

"We zijn erg trots dat onze strategie is bekroond met de 'Super Award' door De Tijd L'Echo. Met een wereldwijd team van 2.000 mense, is ons bedrijf bewust ontworpen om het succes van onze klanten te verzekeren. Columbia Threadneedle is een internationale beheermaatschappij met een resoluut actieve investeringsaanpak. Met een beheerd vermogen van €440 miljard zijn we noch een beheersgigant, noch een kleine boetiek. We combineren daarom de wendbaarheid van een klein en middelgroot bedrijf met het uitgebreide productaanbod van een grote onderneming. We hebben ook een fantastische cultuur van samenwerking en het delen van ideeën tussen beleggingsteams met complementaire expertise tussen beleggingsteams in Europa, de VS en Azië. Met deze echte teamaanpak zijn we in staat om onze klanten consistente en solide prestaties te leveren, wat consistente en duurzame resultaten mogelijk maakt", zegt William Davies, Chief Investment Officer, EMEA, Columbia Threadneedle Investments.

Methodologie

De prijzen zijn gebaseerd op de door De Tijd & L'Echo ontwikkelde scoremethode met kronen. De kronen zijn gebaseerd op een 5-jarig prestatieverleden. Voor de 2020-editie van de De Tijd & L'Echo Awards zijn de jaren 2015, 2016, 2017, 2018 en 2019 in aanmerking genomen. Alle berekeningen worden gemaakt vanuit het oogpunt van de Europese belegger (in euro's).

Individuele beloningen worden toegekend in 18 duidelijk omschreven beleggingscategorieën. De in aanmerking komende fondsen moeten ten minste vijf jaar bestaan en in België zijn geregistreerd.

De fondsbeheerder met de hoogste gemiddelde fondsscore in de respectievelijke categorieën wint de prijs.

Om in aanmerking te komen voor de Super Award moet een financiële instelling ten minste één fonds in meer beleggingscategorieën vertegenwoordigd hebben, de beste vermogensbeheerder, de beste obligatiebeheerder of de beste beheermaatschappij voor alle fondsen samen.