Trends in SEO

Het maken van een website is op zich natuurlijk al een uitdaging maar het dan ook nog optimaal instellen voor de zoekmachines is vaak nog lastiger. Hoe goed de producten van een bedrijf ook zijn, als een bedrijf niet goed op internet gevonden kan worden dan zal het bedrijf daar stevig onder lijden. Helaas geldt het ook andersom, bedrijven die slechte producten leveren maar wel een uitgekiende SEO-strategie hebben kunnen wel flink gevonden worden. Het goed vindbaar maken van uw website is dus cruciaal voor het succes van uw totale website. SEOcursus.nl is een goede partij om alle ins en outs van zoekmachineoptimalisatie goed in beeld te krijgen.

Linkuitwisselingen passé

Waar jaren terug nog hele simpele stappen zoals linkuitwisselingen effectief konden zijn is dit al tijden niet meer het geval. Vaak plaatsen sites dan heel veel links (vaak tegen betaling) naar de klant en de website leek dan een populaire. Maar dit zijn natuurlijk te eenvoudige en eigenlijk stiekeme acties om zo de zoekmachines proberen te beïnvloeden. Andere strategieën die vroeger gebruikt werden waren het optimaliseren van de zogenaamde alt-teksten. Dit zijn korte titels / omschrijvingen van plaatjes. Vaak werden dan hele populaire zoekwoorden gebruikt en de site werd hoog in de resultaten van de zoekmachines geplaatst. SEO training voor bedrijven is erg raadzaam om op een aantrekkelijke wijze snel op de hoogte te zijn van wat er op SEO-gebied allemaal relevant is.

Goedkope truken werken niet meer

Al deze goedkope truken werken gelukkig al jaren niet meer. Het gaat nu steeds meer om de pure inhoud van de website en of die relevant is en ook matcht met de lezers. De zoekmachines weten bijna alles van het internetpubliek. Vooral door het accepteren van de cookies hebben de zoekmachines kraakhelder in beeld wat voor bezoekers uw website heeft. Stel dat uw website vooral door jongeren die voetballen bekeken wordt dan zal uw website in dit segment zeker scoren maar. Indien u een artikel voor ouderen maakt over reizen dan is dit natuurlijk geen goede ‘mapping’ met uw publiek en daarom zullen zoekmachines een dergelijk artikel dan ook mede daarom minder hoog waarderen. Het is dus lang niet meer wat u op uw website aanbiedt maar ook wie er komen en ook hoeveel mensen er komen. Het is natuurlijk logisch dat zoekmachines een website met veel bezoek een hogere waardering geven dan één met minder bezoek.

Verder blijft er 1 credo overeind staan en dat is ‘content is king’. Hiermee bedoelen we dat goede content de primaire doelstelling van een website moet zijn. Denkt u dus bijvoorbeeld aan goede, bij voorkeur lange, artikelen, video’s, animatie met grafieken et cetera. Al dit kunt u natuurlijk ook weer eenvoudig koppelen aan sociale mediakanalen.