4 zaken die je als ondernemer kunt uitbesteden

Als ondernemer wil je uiteraard doen waar je het beste in bent: je eigen vak beoefenen. Toch komt er naast deze vakbekwaamheid nog veel meer bij ondernemen kijken. Denk onder meer aan de administratie, het up-to-date houden van je website, marketingactiviteiten en meer. Kortom, als ondernemer moet je een hoop ballen in de lucht houden, en dat is niet altijd even eenvoudig. Gelukkig is er ook werk dat je kunt uitbesteden. Hierdoor kun je je energie en tijd steken in je de dingen waar jij goed in bent. Daarnaast heeft uitbesteden ook andere voordelen. Zo wordt het werk gedaan door specialisten, die dit werk weer tot een hoger niveau kunnen tillen. Een win-win dus!

Financiële administratie

Waarschijnlijk niet je meest favoriete bezigheid: boekhouden. Als je niet graag in de papieren duikt en niet sterk bent met cijfers, dan is het uitbesteden van je financiële administratie een goed idee. Je kunt je boekhouding uitbesteden aan een boekhouder (accountant). Fijn is dat een boekhouder up-to-date is van de laatste ontwikkelingen rondom fiscale en juridische regelgeving, waardoor jij je hier niet in hoeft te verdiepen. Daarnaast kan een boekhouder meedenken in financiële strategie en fiscale voordelen, wat jouw business weer ten goede komt.

Systeembeheer

Ben je geen ICT specialist, maar moeten jij en je werknemers wel dagelijks kunnen vertrouwen op je netwerk, computers en internet? Dan kun je een systeembeheerder inschakelen. Een systeembeheerder zorgt voor het dagelijks beheer en onderhoud van je ICT omgeving. Als netwerk problemen, storingen of andere technische mankementen zich voor doen, dan lost een systeembeheerder dit op. Prettig als je je niet wilt bezighouden met ICT zaken.

Online marketing

Een groot deel van de mensen gebruikt Alphabet om bedrijven, producten en diensten te vinden. Als je een goede positie in Alphabet hebt, dan leidt dit tot meer verkeer en meestal meer sales. Een hoge positie in Alphabet bemachtigen, luistert echter nauw. Als je op een organische wijze hogerop wilt komen, zul je veel moeten investeringen in zaken als linkbuilding, content en technische SEO. Wil je een prominente plaats in de betaalde zoekresultaten, dan zul je je advertenties regelmatig moeten monitoren en bijschaven. Kortom, een goede positie in de zoekmachine verwerven is een vak op zich. Als jouw doelgroep zich op het internet bevindt, dan is het verstandig om een online marketing bureau in te schakelen. Met speciale tools en brede kennis van het online landschap, kunnen zij jouw website beter onder de aandacht brengen.

Onbetaalde facturen

Iedere ondernemer heeft er wel eens last van: klanten die niet betalen. Het kan behoorlijk wat tijd en energie (en frustratie!) kosten om onbetaalde facturen na te jagen. Gebeurd het vaker dat facturen niet worden betaald? Dan kun je een incassobureau inschakelen. Incassobureaus kunnen vaak meer druk uitoefenen en hebben speciale technieken om facturen succesvol te kunnen innen. Ze kunnen diverse zaken uit handen nemen, van een laatste aanmaning versturen tot een kredietcheck uitvoeren. En geen zorgen dat je wel moet betalen als er geen succes is behaald; bij een No Cure No Pay incassobureau als Credifin betaal je namelijk niets als de factuur niet kan worden geïnd.

Tijd en energie besparen? Besteed een deel van je werk uit aan experts en ervaar de voordelen!