Plus500 tekent voor nieuw seizoen als hoofdsponsor van Atlético Madrid

Plus500, een toonaangevend technologieplatform voor de internationale handel in Contracts for Difference ('CFD's'), heeft de optie gelicht om zijn officiële overeenkomst als hoofdsponsor van Club Atlético de Madrid, te verlengen voor het voetbalseizoen 2021/2022.

Plus500 is sinds juni 2015 de officiële hoofdsponsor van Atlético Madrid. Met de verlenging voor het komende voetbalseizoen behoudt het bedrijf diverse sponsor- en merkrechten, zoals de weergave van zijn bedrijfslogo op het officiële voetbalshirt van het eerste team.

Atlético Madrid is een van de meest succesvolle Europese voetbalclubs van de afgelopen tien jaar. De club won de UEFA Super Cup in 2010, 2012 en 2018. De UEFA Europa League werd in de seizoenen 2009/10, 2011/12 en 2017/18 gewonnen. In 2013/14 en 2015/16 kwalificeerde Atlético zich voor de finale van de UEFA Champions League. Afgelopen seizoen eindigde het team voor het achtste seizoen op rij in de top drie van La Liga en bereikte het de kwartfinale van de UEFA Champions League.

Deze verlenging van de sponsoringsovereenkomst volgt na de bekendmaking dat Plus500 dit jaar nieuwe samenwerkingen is aangegaan met andere vooraanstaande Europese voetbalclubs, waaronder Atalanta Bergamasca Calcio in Italië (Bergamo), BSC Young Boys Football Club in Zwitserland (Bern) en Legia Warschau in Polen. Het is daarnaast sponsor van het Australische rugbyteam Plus500 Brumbies.

Plus500 heeft tot dusver aanzienlijk geprofiteerd van het sponsorschap van succesvolle sportteams. Hiermee heeft het zijn wereldwijde naamsbekendheid vergroot, de merkbewustheid in belangrijke markten bevorderd en zijn klantenkring in nieuwe en veelbelovende regio’s uitgebreid.