Scale-up Deliverect haalt 65 miljoen dollar op

Deliverect, een Belgische scale-up die UberEats, Deliveroo, Doordash, JustEat Takeaway.com en andere maaltijdbezorgers door middel van een POS-kassasysteem rechtstreeks aan restaurants koppelt, heeft vandaag aangekondigd dat het in een Series C-financieringsronde 65 miljoen dollar heeft opgehaald bij DST Global Partners en Redpoint Ventures alsook de bestaande investeerders OMERS, Newion en Smartfin. De oprichters van Deliverect hebben ook in de ronde geïnvesteerd.

Het in september 2018 opgerichte Deliverect werkt er hard aan om de voedings- en horecasector te laten floreren en zal het nieuwe kapitaal gebruiken om te blijven opschalen. Door klanten met betrouwbare technologie te helpen sneller dan voorheen online te gaan waarmee digitale bestellingen, waaronder bezorgmaaltijden, afhaalmaaltijden en in-house dining apps, eenvoudig kunnen worden beheerd.

Deliverect stelt alle soorten restaurants, variërend van door families gerunde restaurants tot grote wereldwijde ketens en FMCG-merken, in staat hun online bestellingen te beheren en te laten groeien. Dankzij het platform hoeft het restaurantpersoneel niet langer meerdere apparaten te hanteren en bestellingen handmatig in het bestaande systeem in te voeren, waardoor de werklast voor het personeel en de kans op fouten drastisch worden verminderd.

Deliverect heeft alleen vorig jaar al meer dan 30 miljoen bestellingen verwerkt en verwerkt nu gemiddeld meer dan één miljoen bestellingen per week -- een stijging van bijna 750 procent sinds april 2020. Dit komt naar schatting neer op een bestelwaarde van meer dan 1 miljard dollar en biedt klanten een inkomstenstijging van gemiddeld 25 procent en 80 procent minder mislukte bestellingen.

Zhong Xu, medeoprichter en CEO van Deliverect: “De horecawereld maakt een historisch moment van verandering en digitalisering door. De bezorgsector is inmiddels van cruciaal belang voor het overleven van deze branche. Het effect van deze financieringsronde overstijgt Deliverect en ons team. Het gaat over restaurants die overleven en floreren, ondanks de uitdagingen die COVID met zich meebrengt. Deze fondsen zullen ons helpen in ons streven om deze bedrijven via hun online verkoop- en bezorgkanalen te helpen groeien door ze gepersonaliseerde technologie te bieden.

Ik ben al vanaf jonge leeftijd diepgeworteld in de restaurantsector, dus ik ben me maar al te bewust van de vaak krappe marges en de fundamentele behoefte om een superieure dienstverlening aan klanten te bieden om het hoofd boven water te houden. Er is grote behoefte aan een bedrijf dat restaurants kan helpen deze uitdagingen het hoofd te bieden. Deliverect streeft ernaar het wereldwijde portaal voor online maaltijdbestel- en bezorgdiensten te worden en restaurants over de hele wereld te helpen online te floreren. Dit is nieuw en we kunnen met trots zeggen dat we de meest toonaangevende oplossing op de markt zijn.”

Door deze financiering wordt een gedurfd spel in de hele foodtechindustrie mogelijk. Om de gevolgen van COVID-19 het hoofd te bieden heeft Deliverect als missie horecabedrijven te helpen razendsnel over te schakelen op online bestel- en bezorgdiensten. En nu in diverse restaurants over de hele wereld weer maaltijden in de zaak kunnen worden genuttigd, streeft Deliverect ernaar zijn klanten door middel van klantgestuurde productinnovatie te helpen verdere groei te genereren en meer controle over hun bedrijf te krijgen.