Investeringen om als ondernemer te overwegen

Een tijdloze manier van klantenbinding en promotie van het bedrijf is het geven van promotiegeschenken en dan hoef je niet direct te denken aan grote gebaren zoals het geven van dure cadeaus. Promotiegeschenken kunnen namelijk heel klein, alledaags en uitermate functioneel zijn. Het voornaamste doel is dat de relatie in zoveel mogelijk omstandigheden met de naam van het bedrijf geconfronteerd wordt en dat de naam van het bedrijf door zoveel mogelijk mensen gezien wordt. Bekendheid ontstaat door herkenning en herkenning krijg je door zo vaak mogelijk je naam te laten zien. Het mag, groots en duur, maar het hoeft dus niet.

Promotiegeschenken zijn van alle tijden

Verkiezingsbuttons vormden het allereerste promotiegeschenk. In 1782 werden deze buttons uitgedeeld tijdens een campagne en het werkte zo goed dat vanaf dat moment steeds meer bedrijven zich gingen richten op het verkopen van promotiemateriaal. Niet verwonderlijk dat er uiteindelijk een wereldwijde overkoepelende organisatie ontstond waar veel bedrijven zich bij aansloten. Europa kon niet achterblijven en vanaf de zestiger jaren heeft de verkoop ook hier een grote vlucht genomen. De reden: promotiegeschenken tonen je waardering voor de klant, profileren je bedrijf en dragen uit waar je als bedrijf voor staat. Een ander voordeel is dat je de klant iets geeft zonder er rechtstreeks wat voor terug te vragen.

Promotiegeschenken voor iedere branche

Investeren in promotiemateriaal is een slimme keuze. Het bedrukken van pennen, bekers, USB-sticks, bidons en allerlei andere praktische producten zorgt ervoor dat de naam van het bedrijf op veel plaatsen te zien is. Hoe praktischer de artikelen, hoe vaker de promotiegeschenken ook daadwerkelijk gebruikt zullen worden. Een simpele pen wordt vaak door meerdere personen op een dag gebruikt en door bidons te gebruiken tijdens het sporten zorg je ervoor dat de bedrijfsnaam ook buiten het werk gezien wordt.

Het is belangrijk promotiegeschenken te kiezen die passen binnen de branche van het bedrijf. Duurzame en technologische producten laten zien dat je de toekomst een warm hart toedraagt, sportartikelen geven het signaal af dat gezond leven belangrijk is, canvas tassen dragen duurzaamheid uit. Met promotiegeschenken verzorg je een groot deel van je branding.

Versterk je branding, ook binnen het bedrijf

Een aantal goed gekozen promotiegeschenken voorzien van een logo versterken de branding van het bedrijf. Een logo blijft hangen, de naam van het bedrijf wordt eraan gekoppeld, bekendheid ontstaat. Een goede branding zorgt ervoor dat anderen graag met het logo van je bedrijf gezien worden. Datgene waar het bedrijf voor staat straalt ook af op de gebruiker die zich hier graag mee associeert.

Ook promotiegeschenken binnen het bedrijf horen daarbij. Denk daarbij aan praktische dingen op de werkvloer, zaken nodig bij het ontvangst van klanten of het aanbieden van een kleinigheidje tijdens een bespreking dat meegenomen mag worden.

Het aanbod promotiegeschenken is groot. Door de mogelijkheden van het bedrukken wordt die keuze nog verder verruimd. Het belangrijkste is dat je de klant een pleziertje doet, de bekendheid van de bedrijfsnaam verstevigd en dat men weet waar je voor staat. Je kunt dan zelf kiezen voor een groot gebaar, of het zoeken in alledaagse dingen en niet alleen tijdens de feestdagen, maar het hele jaar door.