Tips voor het kiezen van een transportbedrijf

Praktische weetjes om in gedachten te houden bij het kiezen van een logistieke dienstverlener

Heeft het transportbedrijf inzicht in de behoeften van je bedrijf?

Iedere klant, iedere opdracht, en al zeker al in iedere sector is anders. Daarom is het nagaan welk aanbod een transportbedrijf aanbiedt alvast een betrouwbare barometer om te polsen naar de kwaliteit van de onderneming. Bieden ze veel, of weinig diensten aan, werken ze samen met andere bedrijven, is er sprake van FTL transport, enzovoort.

Hoe is de bedrijfscultuur en hoe verloopt algemene communicatie?

De werknemers van een onderneming spelen een enorme factor in een positieve of negatieve klantervaring voor klanten. Een negatieve klantervaring die het gevolg is van een onbeleefde of ongeëngageerde werknemer kan zeer schadelijk zijn voor een bedrijf en kan ervoor zorgen dat de klant helemaal geen zaken meer doet met het bedrijf.

Wat ook logisch is, aangezien het ook wat zegt over de bedrijfscultuur van het bedrijf.

Hoe flexibel is het transportbedrijf?

Een transportbedrijf dat kwaliteit uitstraalt, heeft geen enkel probleem om zich aan te passen aan elke situatie die hun pad kruist. Daarom is polsen naar de flexibiliteit van het bedrijf ook een uitgelezen maatstaf naar kwaliteit toe. Het aanbieden van FTL transport is een must die elk gerespecteerd transportbedrijf op de menukaart heeft schitteren. H3 - Welke indruk krijg je van de klantendienst/klantervaring? Klantervaring (CX) kan worden gedefinieerd als elke interactie die een organisatie met een klant heeft, en het wordt top of mind binnen de C-suite bij de meeste bedrijven.

De klantervaring is goed opweg de prijs en het product inhalen als belangrijkste merkonderscheidende factoren, zo zou 80% van de consumenten bereid meer te betalen voor een betere klantervaring.

Een goede klantervaring bieden is de verantwoordelijkheid van iedereen in de organisatie, van hoog tot laag. Als iedereen in de organisatie op dezelfde bladzijde zit met de belangrijkste bedrijfsdoelstelling en de processen om die te bereiken, draagt dat bij tot bedrijfssucces en klantgeluk.

Welke feedback of reviews zijn er beschikbaar online?

In de digitale wereld dat we ons bevinden, gaat geen enkele fout ongestraft. Met platformen als Alphabet Mijn Bedrijf alleen al is het vinden van reviews, en vooral de slechte dan, erg eenvoudig.

Een klant met goede ervaring gaat immers niet meteen in de pen kruipen na een geleverde dienst. Die gaat verder met z’n werkdag, want de standaard is dan ook dat er kwaliteit wordt geleverd, keer op keer, en daar betalen we als consument/klant ook voor.

Als je niet zeker bent over een transport- en logistiekbedrijf, kan het nuttig zijn hun recensies en getuigenissen online te controleren. Dit kan je een duidelijk idee geven of het bedrijf zich werkelijk voor hun klanten inzet.

Zijn ze open, oprecht en betrouwbaar?

Het vrachtvervoerbedrijf moet transparant zijn als het gaat om het delen van prijsdetails en aangeboden diensten. Hun vertegenwoordiger zou open moeten staan voor het beantwoorden van al je vragen. Ze zouden ook alle informatie moeten geven die je wilt om een weloverwogen beslissing te nemen.

FTL Transport

In de volksmond FTL Transport genoemd, is een vorm van vervoer waarbij een vrachtwagen één specifieke lading vervoert. Met andere woorden, de reis is voorbehouden aan één enkele zending. Dit is geschikt voor dringende, hoogwaardige of speciale ladingen. FTL Transport wordt aangeboden door bedrijven met hoge waarde, vakkennis en mag je over het algemeen van uitgaan dat deze kwalitatief te werk gaan.