Het belang van online marketing op weg naar een beursgang

Wanneer een bedrijf verder wil uitbouwen, kan het de optie overwegen om aandeelhouders te zoeken om deze uitbouw te financieren. Op deze manier kan het kapitaal van het bedrijf aanzienlijk vergroot worden. Maar een bedrijf kan natuurlijk niet zomaar naar de beurs. Daarvoor moet het aan voorwaarden voldoen, bijvoorbeeld dat de onderneming een NV moet zijn en al langer dan vijf jaar moet bestaan. Eén van de instrumenten die een belangrijke rol kunnen spelen in het bouwen naar een beursgang, is online marketing.

Track record

Om de beurs op te kunnen als bedrijf, moet er een bewijsbare basis worden gelegd op het gebied van de prestaties van het bedrijf die als basis genomen kan worden voor mogelijke prestaties in de toekomst. Dit noemt men een ‘track record’, en dat track record moet over minimaal drie jaar gaan. Om als bedrijf met zo’n goede onderbouwing te komen, is het van belang dat het bedrijf er alles aan doet om potentiële klanten te bereiken. Goede vindbaarheid (SEO) speelt daarbij een belangrijke rol, maar ook het adverteren op de juiste plek, het juiste moment en bij de juiste zoekwoorden (SEA) is een belangrijk instrument. Dit kan men beter overlaten aan de echte experts. Digital Monks valt onder die experts. Zijn werken in de meest competitieve markten en al hun klanten staan bij zoekresultaten op de eerste pagina staan op hun generieke zoekwoorden.

Eigen vermogen opbouwen

In de minimaal vijf jaar dat een onderneming actief moet zijn om in aanmerking te kunnen komen een beursgang, moet een fors eigen vermogen van minimaal 5.000.000 euro opgebouwd worden en minimaal drie jaar winst gemaakt zijn. Om dat te bereiken, moet er op een zo efficiënt mogelijke manier ingezet worden op het bereiken van het maximale resultaat. Dat betekent ook dat het marketingbudget zo gericht mogelijk moet worden ingezet. Het grote voordeel van online marketing is dat je er een zeer breed publiek mee kunt bereiken, maar het ook zeer goed kunt afbakenen op doelgroep, locatie en zoekwoorden. Zo investeer je als bedrijf aanzienlijk gerichter dan bijvoorbeeld met advertenties in kranten, op de radio of televisie of in de openbare ruimte. Op deze manier kun je als bedrijf op een kostenefficiënte manier het maximale behalen. Zeker wanneer mensen met gerichte expertise hier vorm aan geven.

Het moge duidelijk zijn dat online marketing en in het bijzonder ook de gebieden van Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA) onmisbaar zijn voor bedrijven in deze tijd. Al helemaal als ze de ambitie hebben om een beursgang te maken.