HEINEKEN Spanje verbetert klantenservice met behulp van Eskers orderverwerkingsoplossing

HEINEKEN Spanje verbetert klantenservice met behulp van Eskers orderverwerkingsoplossing

Orders worden nu vijfmaal sneller verwerkt dankzij automatisering

MIDDLETON, Wis. - 12 februari 2018 - Esker, wereldwijd leider in automatiseringsoplossingen voor documentverwerking en een pionier in cloud computing, kondigde vandaag aan dat het een samenwerking aangaat met HEINEKEN Spanje, de toonaangevende ontwikkelaar en verkoper van premiumbier- en cidermerken, waaronder Heineken ®, Cruzcampo, Amstel en Buckler, om HEINEKENs orderbeheerproces te automatiseren. HEINEKEN zocht een manier om zijn klanten sneller te kunnen antwoorden, minder fouten manueel te hoeven afhandelen en beter zicht te krijgen op binnengelopen bestellingen, via welk kanaal ook.

Een paar maanden al na het implementeren van Eskers automatiseringsoplossing voor orderverwerking had HEINEKEN het orderbeheerproces aanzienlijk weten te versnellen: de gemiddelde tijd om een order te verwerken daalde van 170 naar 30 seconden (vijfmaal sneller).

Bij HEINEKEN lopen per jaar meer dan 40.000 bestellingen binnen, via fax en e-mail. Dankzij Eskers expertise in machine learning en zijn intelligente beeldherkenningstechnologie kunnen de klantendienstmedewerkers van HEINEKEN nu orders verwerken zonder enige menselijke tussenkomst. Niet meer dan drie maanden na de ingebruikneming van de oplossing was meer dan 50 procent van de bestellingen volledig geautomatiseerd, zonder dat er nog enige menselijke controle bij nodig was. Intussen wordt 74 procent van de bestellingen verwerkt zonder dat die achteraf nog wijzigingen behoeven.

Intelligente automatisering

Eskers oplossing extraheert alle ordergegevens (zoals klantnummers, productcodes, hoeveelheden, verzendadressen, enz.) en vergelijkt die automatisch met HEINEKENs stamgegevens. Nadat de bestelling is gelezen, geïnterpreteerd en bevestigd, wordt ze verzonden naar HEINEKENs SAP AG ®-systeem. Bestellingen worden automatisch op producttype opgedeeld en zo worden meerdere orders in SAP AG aangemaakt uit één besteldocument. Statistieken van bestelgegevens worden weergegeven op het dashboard van de Esker oplossing, waardoor het werk van het klantenserviceteam beter te volgen is.

'Dankzij Esker werkt ons klantenserviceteam nu efficiënter en heeft het meer tijd te besteden aan hoogwaardiger taken, die de klanttevredenheid hebben vergroot,' zei Luis Fernández-Palacios, hoofd orderbeheer van HEINEKENs afdeling Logistiek en Klantenservice. 'Ons team is erg blij met de extra functionaliteit en flexibiliteit die Esker in hun werk van alledag biedt, en met hoe snel en eenvoudig de oplossing is geïmplementeerd.'

Volgende stappen

Esker werkt al aan verschillende uitbreidingen waarmee HEINEKEN extra waarde voor zijn klanten kan creëren, zoals verzendbevestigingen, facturering en retourbeheer. HEINEKEN is ook geïnteresseerd in het automatiseren van zijn Electronic Data Interchange (EDI)-orders met Esker om alle bestellingen, ongeacht het gebruikte kanaal, voor 100 procent in beeld te krijgen.

Over HEINEKEN

HEINEKEN Spanje is een dochteronderneming van HEINEKEN, 's werelds internationaalste brouwer en toonaangevende ontwikkelaar en verkoper van premiumbier- en cidermerken. Onder leiding van het merk Heineken ® heeft de HEINEKEN Group een portfolio van meer dan 250 internationale, regionale, lokale en speciale bieren en ciders. Het bedrijf streeft steeds naar innovatie, merkinvesteringen op de lange termijn, gedisciplineerde verkoopsafhandeling en gericht kostenbeheer. HEINEKEN Spanje heeft intussen een geschiedenis van meer dan 110 jaar en bezit vier fabrieken, in Madrid, Valencia, Sevilla en Jaén, waar in 2016 meer dan 10 miljoen hectoliter bier werd gebrouwen.

Via 'Brewing a Better World' is duurzaamheid ingebed in de bedrijfsvoering en genereert zo waarde voor alle stakeholders. HEINEKEN heeft een evenwichtige geografische voetafdruk, met leidende posities in zowel ontwikkelde als opkomende markten. Het heeft meer dan 80.000 werknemers in dienst en exploiteert brouwerijen, mouterijen, ciderfabrieken en andere productievoorzieningen in meer dan 70 landen. Heineken N.V. en Heineken Holding N.V. worden verhandeld op de Euronext in Amsterdam.

Over Esker

Esker staat wereldwijd aan de top op het gebied van cloudgebaseerde documentverwerkingssoftware. Esker -oplossingen, waaronder de in 2015 overgenomen TermSync-oplossing voor debiteuren, helpen grote en kleine organisaties hun efficiëntie, nauwkeurigheid, zichtbaarheid en bedrijfskosten te verbeteren. Esker voorziet in software, zowel on-demand als on-premises, om crediteuren- en debiteurenbeheer, orderverwerking, aankopen en nog andere taken te automatiseren.

Esker werd opgericht in 1985 en is actief in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Europa en Azië-Pacific. Het wereldwijde hoofdkwartier is gevestigd in Lyon, Frankrijk, en het Amerikaanse hoofdkantoor in Madison, Wisconsin. In 2017 realiseerde Esker 76,1 miljoen euro aan totale omzet. Ga voor meer informatie over Esker en zijn oplossingen naar www.esker.com. Volg Esker op Twitter @EskerInc en praat mee op het Esker -blog op blog.esker.com.

Attachments:

http://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/ea6401e9-15a0-4d67-b0b1-f1ad6fc09294