Resultaat van de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van 2022
Duidelijke goedkeuring van stappen die het bestuur verder versterken met twee nieuwe onafhankelijke bestuurders en een herzien beloningsbeleid.
Brussel, 10 mei 2022
Solvay heeft vandaag zijn Gewone Algemene Vergadering gehouden in Brussel. De aandeelhouders stemden voor alle voorgestelde resoluties.
Nicolas Boël, Voorzitter van de Raad van Bestuur, benadrukte voor de aandeelhouders de successen die in 2021 werden behaald, de motivering van het plan tot splitsing en het versterkte bestuur van de onderneming. CEO Ilham Kadri bracht hulde aan de werknemers van Solvay die hebben bijgedragen tot de opmerkelijke vooruitgang in de ambities van de onderneming op het vlak van groei en duurzaamheid, door tal van records te vestigen en door het plan op middellange termijn drie jaar vroeger dan gepland uit te voeren.
De sterke steun van de Solvay-aandeelhouders bleek uit het hoge aantal goedkeuringen voor alle resoluties en meer in het bijzonder:
Nicolas Boël, Voorzitter van de Raad van Bestuur: "Ik ben erg trots op de nieuwe stappen die we als bedrijf zetten, zowel op de korte- als de langetermijnstrategie, en met onze ambitieuze ESG roadmap. En ik ben vooral blij met de verdere versterking van onze Raad van Bestuur, die nu voor twee derde uit onafhankelijke bestuurders bestaat, zeven nationaliteiten telt en voor bijna 50% uit vrouwen".
Verdere details over de stemmen en de uiteenzettingen van de Voorzitter en de CEO zijn nu beschikbaar op de Solvay-website, in het deel "Investors".
Bijlage