Door de veranderingen van Google als het gaat over de ranking is het soms noodzakelijk om in een periode de focus op een ander gedeelte van de SEO te leggen. Een goed SEO-bureau weet als geen ander hoe dit geïmplementeerd moet worden in een bestaand plan voor SEO of kan die ontwikkelingen uitwerken in een nieuw SEO-plan.
Het is daarom goed om te weten dat een SEO-bureau weet wat er noodzakelijk is om bovenaan de lijstjes te komen met de zoekterm die je wilt. Toch zijn er ook voor 2022 een aantal trends te verwachten omdat dit gebaseerd is op de manier van meten van Google.
Wat betreft Google is het zo dat er meer factoren invloed hebben op de positie. Dit betekent concreet dat je als bedrijf een andere insteek moet maken dan je in het verleden misschien hebt gedaan. Om een inzicht te geven op welke punten Google anders is gaan kijken volgt er een korte opsomming.
De vraag bij de trends in 2022 is ook wel de vraag: wat wil je? Wil je inderdaad alles op alles zetten om aan de top van de lijsten te komen of kies je er juist voor om wel te zorgen dat alles technisch in orde is, om er wel voor te zorgen om goede content en kwalitatieve links te hebben op je site maar vind je het verder minder belangrijk.
De keuze is op dit gebied aan jou. Daarnaast is het goed te begrijpen dat je op het gebied van SEO vaak denkt: wat wordt hier nu weer mee bedoelt? Een goed SEO-bureau zal in staat zijn om alle termen uit te leggen en te kunnen aangeven hoe je dit kan gebruiken binnen je bedrijf. Benieuwd naar meer informatie over SEO? Bekijk de begrippenlijst. Hiermee krijg je een beter beeld wat SEO is en wat het voor meerwaarde kan zijn.