Douwe van der Werf, lid van de Raad van Bestuur en CFO Grontmij N.V., heeft besloten
zijn loopbaan bij Grontmij te beëindigen. Na ruim vijf jaar succesvol te hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van de resultaten van Grontmij zal hij per 1 april 2009 zijn loopbaan voortzetten als CFO bij Breevast B.V. Breevast belegt in, ontwikkelt en exploiteert wereldwijd commercieel en residentieel vastgoed.
De heer Van der Werf blijft in functie tot en met de publicatie van de jaarcijfers 2008 op 12 maart 2009. De procedure voor een opvolger is inmiddels in gang gezet. Tot die tijd worden de taken van de heer Van der Werf overgenomen door de heer S. Thijsen, CEO Grontmij N.V., en mevrouw B.W. Nørgaard, COO Grontmij N.V./managing director Grontmij | Carl Bro in Denemarken.
‘Ik heb vijf goede jaren gehad bij Grontmij . Als je ziet waar we in 2003 stonden en waar we nu zijn, dan kijk ik met veel plezier en voldoening terug op die periode. Grontmij is een ander bedrijf geworden met een goede en heldere strategie en een solide toekomst. Van een lokaal Nederlands bedrijf is het een Europees concern geworden. Daarmee is het bedrijf in een nieuwe fase gekomen hetgeen om een andere aanpak vraagt’, aldus Douwe van der Werf.
De Raad van Commissarissen alsmede de Raad van Bestuur van Grontmij betreuren
het vertrek van de heer Van der Werf, maar zijn hem zeer erkentelijk voor de grote inzet voor de onderneming. Zij wensen hem alle succes toe bij de voortzetting van zijn carrière bij Breevast. Sylvo Thijsen, CEO: ‘Douwe en ik hebben de afgelopen vijf jaar zeer nauw samengewerkt. Ik wil Douwe graag persoonlijk en namens de overige leden van de Raad van Bestuur danken voor zijn enorme inzet, loyaliteit en bijdrage aan de herstructurering en groei van het bedrijf.’