Apple en Nokia leggen patentruzie bij

In een schikking tussen Nokia en Apple over schending van patenten is afgesproken dat bepaalde patenten van elkaar gebruikt mogen worden. In ruil hiervoor betaald Apple royalty’s, boven op een eenmalig bedrag. Er is niet bekend gemaakt hoeveel er is betaald.

Patentruzie <a href='/aandeel/377-apple'> Apple </a> <a href='/aandeel/1568-nokia'> Nokia </a> bijgelegdDe juridische strijd tussen de twee multinationals liep al twee jaar. Nokia verweet Apple van het stelen van technologische vondsten die worden gebruikt voor onder mee de iPhone en iPad.
Tegelijkertijd beschuldigde Apple het telecombedrijf voor de zelfde redenen.