Amsterdam, 2 november 2006 - Ahold heeft vandaag een geconsolideerde
netto-omzet van ¤ 10,3 miljard over het derde kwartaal van 2006
bekendgemaakt. In vergelijking met het derde kwartaal van 2005 steeg
de netto-omzet met 0,7%. Exclusief wisselkoerseffecten steeg de
netto-omzet met 3,7%. Bij de bekendmaking van de resultaten over het
tweede kwartaal hebben we aangegeven dat de vooruitzichten voor de
tweede helft van het jaar een grotere uitdaging zouden vormen. Het
derde kwartaal was zelfs een nog grotere uitdaging in de Verenigde
Staten als gevolg van toegenomen concurrentie en verslechterde
economische omstandigheden, resulterend in druk op de marges.
Omzetontwikkeling
Stop & Shop / Giant-Landover
* De netto-omzet van de arena steeg met 2,1% tot $ 3,7
miljard.
* De identieke omzet van Stop & Shop daalde met 1,3% (1,8%
exclusief de netto-omzet uit hoofde van benzineverkopen). De
identieke omzet van Giant-Landover daalde met 0,5%.
* De vergelijkbare omzet van Stop & Shop en Giant-Landover
daalde met respectievelijk 0,8% en 0,2%.
Giant-Carlisle / Tops
* De netto-omzet van de arena nam toe met 0,3% tot $ 1,4
miljard.
* De identieke omzet van Giant-Carlisle steeg met 4,8% (3,0%
exclusief de netto-omzet uit hoofde van benzineverkopen), terwijl
deze bij Tops met 6,2% (7,3% exclusief de netto-omzet uit hoofde
van benzineverkopen) daalde.
* De vergelijkbare omzet van Giant-Carlisle steeg met 7,2%,
terwijl deze bij Tops met 5,7% daalde.
Albert Heijn
* De netto-omzet van de arena steeg met 10,3% tot ¤ 1,6
miljard.
* De netto-omzet van Albert Heijn steeg met 10,6% tot ¤ 1,5
miljard.
* De identieke omzet van Albert Heijn steeg met 9,2%.
Centraal-Europa
* De netto-omzet daalde met 2,5% tot ¤ 423 miljoen.
Exclusief wisselkoerseffecten en het effect van de wijziging in de
verslagperiode van drie maanden naar twaalf weken, nam de
netto-omzet toe met 3,6%.
* De identieke omzet van de arena nam af met 6,1%.
Schuitema
* De netto-omzet steeg met 1,1% tot ¤ 716 miljoen.
* De identieke omzet steeg met 1,1%.
U.S. Foodservice
* De netto-omzet van U.S. Foodservice steeg met 5,0% tot $
4,5 miljard. De omzetvergelijking voor dit kwartaal werd met circa
0,7% negatief beïnvloed door de beëindiging van de
Sofco-activiteiten in het derde kwartaal van 2005. De
kosteninflatie in het derde kwartaal van 2006 lag tussen de 1 en
2%.
* De netto-omzet van U.S. Foodservice - Broadline steeg met
4,3% tot $ 3,9 miljard. De beëindiging van de Sofco-activiteiten in
het derde kwartaal van 2005 beïnvloedde de omzet van Broadline
negatief met circa 0,8%.
* De netto-omzet van North Star Foodservice steeg met 9,6%
tot $ 684 miljoen.
Niet-geconsolideerde joint ventures en geassocieerde deelnemingen
* De netto-omzet van de niet-geconsolideerde joint ventures
en geassocieerde deelnemingen steeg met 6,4%. Exclusief
wisselkoerseffecten steeg de netto-omzet met 6,0%.
Open onderstaande link voor het volledige persbericht, inclusief
tabel: