Imtech: orders 90 miljoen euro technologie Europese datacentra

Gouda - Imtech N.V. (technische dienstverlening in Europa) maakt bekend dat het orders heeft ontvangen ter waarde van ruim 90 miljoen euro voor technologische totaaloplossingen voor vernieuwing, upgrading en/of uitbreiding van datacentra in Europa. Imtech biedt door de combinatie van innovatie en multidisciplinaire technologie geavanceerde oplossingen voor technologische inrichting en upgrading van datacentra. De toegenomen intensiteit van het Europese dataverkeer en de sterk toegenomen bandbreedte van informatiestromen maken dat onder meer energiebedrijven, banken, verzekeraars, telecom providers en industriële ondernemingen investeren in vernieuwing, uitbreiding en upgrading van de bestaande rekencapaciteit en ICT-infrastructuur in grote datacentra. Imtech zorgt voor de hightech ICT-infrastructuur, een betrouwbare elektriciteitsvoorziening, innovatieve bekabeling, preventieve brandbeveiliging, no-break voorzieningen en een professionele calamiteitenaanpak. Door de toegenomen capaciteit van deze centra neemt de warmteafgifte kritische grenzen aan tot zelfs 60.000 W/m². Om deze enorme hoeveelheid hitte te kunnen verwerken, is Imtech in staat hightech oplossingen te vinden voor extra koeling en warmteverwijdering, bijvoorbeeld door gebruik te maken van innovatieve koeltechnologie en watercirculatie. Alle Imtech-oplossingen kenmerken zich door optimale aandacht voor energiebesparing en sluiten naadloos aan op de primaire en secundaire processen in deze enorme datacentra. Recent heeft Imtech orders ontvangen voor vernieuwing, uitbreiding en upgrading van onder meer het energiebedrijf EnBW (Energie Baden-Württemberg) in Krötzingen en Daxlanden in Duitsland, verzekeraar Allianz in München in Duitsland, dataonderneming e-shelter in Frankfurt in Duitsland, producent van optische meetapparatuur NDC in Eschborn and Oberursel in Duitsland, ING Bank in Nederland, telecom provider Belgacom in België en het Drosbach financieel datacentrum in Luxemburg. Circa de helft van deze datacentra is uitgerust met IBM-technologie. Imtech heeft ook meerdere 'stand alone' IBM-datacentra in Duitsland en Ierland onder handen. Nadere informatie Imtech N.V. Pieter Koenders Manager Corporate Comunications Telefoon: (0182) 54 35 14 / (06) 55 74 65 85 E-mail: pieter.koenders@imtech.eu www.imtech.eu Profiel Imtech Imtech N.V. is een Europese technische dienstverlener op het gebied van elektrotechniek, ICT en werktuigbouw. Met meer dan 18.000 medewerkers realiseert Imtech opbrengsten van ruim 3,3 miljard euro op jaarbasis. Imtech heeft sterke posities in de markten buildings, industry en infra/mobility in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Oost-Europa, de UK, Ierland en Spanje en in de mondiale maritieme markt. In totaal bedient Imtech 14.000 klanten. Imtech biedt toegevoegde waarde in de vorm van integrale en multidisciplinaire totaaloplossingen die leiden tot betere bedrijfsprocessen en meer rendement voor opdrachtgevers én van de klanten die zij op hun beurt bedienen. Imtech biedt ook oplossingen die bijdragen aan een duurzame samenleving, bijvoorbeeld op het gebied van energie, milieu, water en mobiliteit. De aandelen Imtech zijn genoteerd op de effectenbeurs van Euronext, waar Imtech is opgenomen in de Midkap Index en de Next 150 index.