Openbaarmaking van belangrijke deelneming

BRUSSEL, België, 2 april 2010 -Overeenkomstig de Belgische wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in beursgenoteerde vennootschappen, heeft Delhaize Groep (Euronext Brussel: DELB - NYSE: DEG), de Belgische internationale voedingsdistributeur, op 31 maart 2010 een kennisgeving ontvangen die stelt dat het aandeelhouderschap van UBS AG boven de 5 %-drempel is gestegen. UBS AG bezit 5,12 % van de stemrechten van Delhaize Groep, onderverdeeld als volgt : +-----------------------------+-----------------------------+   | Aantal stemrechten | Percentage stemrechten | +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ | |Verbonden aan| Verbonden aan |Verbonden aan| Verbonden aan | | Houders van | effecten in | effecten | effecten in | effecten | | stemrechten |het bezit van| gehouden door |het bezit van| gehouden door | | | UBS | UBS als | UBS | UBS als | | | | bewaarnemer | | bewaarnemer | +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |UBS Financial | | | | | |Services Inc. |  | 14 244|  | 0,01%| +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |UBS Global Asset | | | | | |Management | | | | | |(Americas) Inc. |  | 529 576|  | 0,52%| +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |UBS Securities | | | | | |LLC | 622|  | 0,00%|  | +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |CCR Asset | | | | | |Management |  | 200 042|  | 0,20%| +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |UBS (Luxembourg) | | | | | |S.A. |  | 4 836|  | 0,00%| +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |UBS AG | 767 897| 20 917| 0,76%| 0,02%| +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |UBS Bank (Canada)|  | 9 767|  | 0,01%| +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |UBS Fund | | | | | |Management | | | | | |(Switzerland) AG |  | 70 883|  | 0,07%| +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |UBS Fund Services| | | | | |(Luxembourg) SA |  | 2 714 434|  | 2,68%| +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |UBS Global Asset | | | | | |Management | | | | | |(Australia) Ltd |  | 78 109|  | 0,08%| +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |UBS Global Asset | | | | | |Management | | | | | |(Canada) |  | 211 321|  | 0,21%| +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |UBS Global Asset | | | | | |Management | | | | | |(Deutschland) | | | | | |GmbH |  | 10 042|  | 0,01%| +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |UBS Global Asset | | | | | |Management (Hong | | | | | |Kong) Ltd |  | 13 785|  | 0,01%| +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |UBS Global Asset | | | | | |Management | | | | | |(Japan) Ltd |  | 143 488|  | 0,14%| +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |UBS Global Asset | | | | | |Management | | | | | |(Singapore) Ltd |  | 17 562|  | 0,02%| +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |UBS Global Asset | | | | | |Management (UK) | | | | | |Limited |  | 106 295|  | 0,11%| +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |UBS Global Asset | | | | | |Management Life | | | | | |Limited |  | 135 063|  | 0,13%| +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |UBS Global Asset | | | | | |Management Trust | | | | | |Company |  | 123 209|  | 0,12%| +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |UBS Wealth | | | | | |Management | | | | | |Australia Ltd |  | 580|  | 0,00%| +-----------------+-------------+---------------+-------------+---------------+ |Totaal: | 5 172 672 | 5,12% | +-----------------+-----------------------------+-----------------------------+ Dit betekent een stijging van 0,38 % in vergelijking met de vorige kennisgeving van deelneming van 4 790 671 stemrechten ontvangen op 31 maart 2010. Volgens de kennisgeving ontvangen door Delhaize Groep is UBS AG de moedervennootschap van de entiteiten opgenomen in bovenstaande tabel. Overeenkomstig de statuten van Delhaize Groep NV, werd de drempel vanaf dewelke een deelneming moet worden bekendgemaakt, vastgesteld op 3 %. Kennisgevingen van belangrijke deelnemingen overeenkomstig de wet van 2 mei 2007 en de statuten van Delhaize Groep NV, kunnen verstuurd worden naar investor@delhaizegroup.com . [HUG#1400325] Persbericht in pdf formaat: http://hugin.info/133961/R/1400325/355704.pdf