Heijmans verwerft twee nieuwe opdrachten ter grootte van ruim € 34 miljoen

Heijmans' dochteronderneming Burgers Ergon gaat in opdracht van BAM Utiliteitsbouw de elektrotechnische, werktuigbouwkundige en sprinkler installaties aanleggen voor de herontwikkeling van het onderwijscomplex Roeterseiland in de gebouwen A en B/C van de Universiteit van Amsterdam. In totaal gaat het om een aanneemsom van ruim € 21 miljoen. Burgers Ergon draagt zorg voor zowel het leveren, monteren als bedrijfsvaardig opleveren van de installaties. Het project is opgedeeld in fasen. De eerste oplevering staat gepland in november 2013, het tweede deel in 2015. Daarnaast realiseert Heijmans in opdracht van ProRail de modernisering van het stationsgebied van Bilthoven. Met het project is een aanneemsom van € 13 miljoen gemoeid. De bouw start medio 2012 en bestaat uit een spooronderdoorgang voor autoverkeer en een onderdoorgang voor fietsers en voetgangers. Het einde van de overweg aan de Soestdijkseweg en een nieuw gezicht voor de stationsomgeving van Bilthoven komen hiermee dichterbij. De overlast tijdens de bouw wordt zoveel mogelijk beperkt: het station en het centrum van Bilthoven blijven ook tijdens de bouw, toegankelijk. Over Heijmans Heijmans is een beursgenoteerde onderneming die de activiteiten vastgoed, woningbouw, utiliteitsbouw, installatietechniek, wegen en civiel combineert. Heijmans is actief in Nederland, België en Duitsland. Door te sturen op kwaliteitsverbetering, integrale projecten, duurzaamheid en winstgevendheid realiseren we toegevoegde waarde voor onze klanten. Heijmans realiseert projecten voor woonconsumenten, bedrijven en overheden. Met circa 8.100 medewerkers en in 2010 € 2,7 miljard omzet, bouwen we aan de ruimtelijke contouren van morgen. Voor meer informatie, kijk opwww.heijmans.nl. Voor meer informatie / niet voor publicatie: Pers: Lonneke Wijnhoven Directeur Communicatie +31 73 543 52 17 lwijnhoven@heijmans.nl Analisten: Frank Heerens Manager Investor Relations +31 73 543 52 17 fheerens@heijmans.nl This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Heijmans NV via Thomson Reuters ONE [HUG#1568841]