KBC Groep : KBC Groep NV betaalt LTRO 2011/2012 terug aan de ECB

Persbericht - Buiten beurstijd - Gereglementeerde informatie* Brussel, 25 januari 2013 KBC Groep NV heeft beslist zijn driejarige herfinancieringsoperatie op langere termijn, of LTRO, in het eerste kwartaal van 2013 terug te betalen aan de Europese Centrale Bank. Het betreft een totaal bedrag van 8,3 miljard euro. Luc Popelier, CFO van de KBC-groep verwelkomde de aankondiging van vandaag: "Omdat de voorwaarden op de wholesale financieringsmarkt aanzienlijk verbeterd zijn en de liquiditeitspositie van KBC erg solide is, hebben we beslist de LTRO terug te betalen. KBC heeft een sterke depositobasis van particulieren en bedrijven in onze kernmarkten. Bovendien zijn we al flink gevorderd met het dekken van onze financieringsbehoeften voor 2013. Na drie weken in het nieuwe jaar hebben we al een kwart van onze behoeften gedekt." Achtergrond In december 2011 nam KBC Groep NV 3,5 miljard euro op in het kader van het ECB- programma (met een looptijd van drie jaar en een rente van 0,75%). Dat bedrag was bijna uitsluitend bestemd voor KBC Bank Ireland, met onderliggend Iers onderpand, om ervoor te zorgen dat de Ierse dochter - die maar een beperkte depositowervingscapaciteit heeft - minder afhankelijk zou zijn van financiering door KBC Bank. In februari 2012 nam KBC Groep NV deel aan de tweede LTRO-ronde van de ECB (voor een bedrag van 5,4 miljard euro) om de looptijdstructuur van zijn financiering verder te verbeteren. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Wim Allegaert, directeur Investor Relations, KBC-groep Tel. +32 2 429 40 51 e-mail wim.allegaert@kbc.be Viviane Huybrecht, directeur Corporate communicatie/woordvoerster KBC-groep Tel. +32 2 429 85 45, e-mail pressofficekbc@kbc.be KBC persberichten zijn beschikbaar op www.kbc.com of  kunnen verkregen worden door een mail te zenden naar pressofficekbc@kbc.be *Dit persbericht bevat informatie waarop de Europese transparantieregelgeving voor beursgenoteerde ondernemingen van toepassing is. KBC_LTRO_terugbetaling_ECB: http://hugin.info/133947/R/1673127/544603.pdf This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: KBC Groep via Thomson Reuters ONE [HUG#1673127]