Mobistar FY 2012 resultaten

Mobistar haalt zijn financiële doelstellingen voor 2012 en stelt zijn programma 'SuperMobile 2013-2015' voor Brussel, 6 februari 2013 - Mobistar (Euronext Brussel: MOBB) publiceert vandaag zijn resultaten voor het boekjaar 2012. De Mobistar-groep realiseerde een geconsolideerde, stabiele omzet van 1.650,5 miljoen euro. In 2012 steeg de verkoop van mobiele telefoons met 32,1 % ten opzichte van 2011 en het aandeel van mobiele data in de omzet uit telefonie bedroeg 41,4 % eind 2012, ten opzichte van 37,1 % het jaar daarvoor. De geconsolideerde EBITDA bedroeg 494,1 miljoen euro en het nettoresultaat 185,7 miljoen euro. De resultaten van de Mobistar-groep zijn in lijn met de vooropgestelde perspectieven die rekening hielden met de impact van de regelgeving en de invoering van de nieuwe telecomwet op 1 oktober 2012. Mobistar stelt vandaag zijn nieuw investeringsprogramma "SuperMobile 2013-2015" voor. Dit programma voorziet in een investering van 150 miljoen euro om de  uitrol van het 4g-netwerk te versnellen. Rekening houdend met dit investeringsprogramma zal de raad van bestuur van Mobistar voor 2012 de uitbetaling van een dividend voorstellen van 1,80 euro per aandeel en dit ter goedkeuring aan de Algemene Vergadering der aandeelhouders van 2 mei 2013 voorleggen. Mobistar Investor Relations Wenst u de volledige pdf-versie te lezen, klik hier: FY12 results - NL: http://hugin.info/134974/R/1675763/545939.pdf This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Mobistar via Thomson Reuters ONE [HUG#1675763]