Solvay koopt Plextronics om zijn ontwikkeling te versnellen in OLED-beeldschermen met sterke aanwezigheid in Azië

Brussel, 26 maart 2014 --- Solvay heeft de overname van Plextronics Inc. in de Verenigde Staten afgerond, waarmee het de ontwikkeling van zijn OLED- beeldschermtechnologie (OLED: Organic Light Emitting Diodes, organische licht uitstralende dioden) zal versnellen en een nieuw ontwikkelingsplatform lanceert met een sterke Aziatische aanwezigheid. Met Plextronics vergroot Solvay zijn vakkennis in opkomende toepassingen, zoals OLED-televisieschermen, OLED-verlichting en lithiumbatterijen. OLED-technologie maakt gebruik van gestapelde organische verbindingen die licht uitstralen wanneer deze onder stroom worden gezet. Het verbetert de lichtefficiëntie en zal uiteindelijk leiden tot buigbare beeldschermen, die dankzij de technologie dunner en lichter worden. In het kader van zijn uitbreiding in de snelgroeiende OLED-markt zet Solvay een nieuw elektronicalaboratorium op in zijn onderzoekscentrum aan de EWHA, de vrouwenuniversiteit in Seoel, in Zuid-Korea. Het lab staat met zijn geavanceerde oplossingen dichter bij zijn markt en versnelt de samenwerkingsmogelijkheden met zowel klanten als met bestaande en potentiële partners. "De overname van Plextronics is een belangrijke mijlpaal in de groei van onze OLED-mogelijkheden," zei Bill Chen, Algemeen Manager van Solvay OLED Incubator. "Solvay's eigen OLED expertise zal worden versterkt dankzij de complementaire technologieën en toegewijde werknemers van Plextronics. Met Solvay OLED Incubator willen wij evolueren naar een nieuwe bedrijfsactiviteit en onze aanwezigheid versterken in Azië, met name in Zuid-Korea." De afronding van de transactie volgt nadat de Amerikaanse failissementsrechtbank in Delaware ongeveer twee weken geleden het bod van Solvay op Plextronics, opgericht in 2002, had goedgekeurd. Solvay was al geruime tijd een investeerder in het in Pittsburgh, Pennsylvania, gevestigde bedrijf. VOLG ONS OP twitter @SolvayGroup +------------------------------------------------------------------------------+ |De internationale chemiegroep SOLVAY staat industrieën bij in het zoeken naar| |en invoeren van steeds meer verantwoorde en waarde-scheppende| |oplossingen. Solvay genereert 90 % van zijn netto-omzet in activiteiten waar| |hij tot de wereldtopdrie behoort. De Groep levert aan veel markten, variërend| |van energie en milieu, tot auto en luchtvaart of elektriciteit en elektronica,| |met één doel: de prestaties van zijn klanten te verhogen en de levenskwaliteit| |van de samenleving te verbeteren. De Groep met hoofdkwartier in Brussel telt| |ongeveer 29.400 werknemers in 56 landen en haalde een netto-omzet van € 9,9 | |miljard in 2013. Solvay nv (SOLB.BE) staat genoteerd op NYSE Euronext in| |Brussel en Parijs (Bloomberg: SOLB:BB - Reuters: SOLB.BR). | +------------------------------------------------------------------------------+ Lamia Narcisse Caroline Maria Alcon Geoffroy Edward Mackay Media Relations Jacobs Investor Raskin Investor +33 1 53 56 59 62 Media Relations Investor Relations Relations +32 2 264 1984 Relations +32 2 264 3687 +32 2 264 1530 +32 2 264 1540 Lees hier dit persbericht in PDF: http://hugin.info/133981/R/1771210/602984.pdf This announcement is distributed by GlobeNewswire on behalf of GlobeNewswire clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Solvay S.A. via GlobeNewswire [HUG#1771210]