In Brussel gaat Pascal Smet, minister van mobiliteit, bij het parket een strafklacht neerleggen tegen de praktijken van de alternatieve taxidienst Uber. Dat heeft de krant De Morgen gemeld. Er diende volgens de minister vastgesteld te worden dat Uber de veiligheidsvoorschriften negeert en zich ook niet houdt aan de fiscale verplichtingen en sociale voorschriften die in de taxisector gelden.
Nieuwe initiatieven zoals Uber zijn volgens de Brusselse minister welkom indien ze zich schikken naar de geldende regels. Pascal Smet merkt echter op dat gesprekken met Uber over die problemen geen resultaten blijken op te leveren, zodat er voor een andere aanpak gekozen dient te worden.
De minister zegt aan het parket te vragen om na te gaan welke wetten mogelijk door Uber worden overtreden. Daarnaast gaat Pascal Smet ook een klachtenbrief bezorgen aan de Computer Crime Unit, met de vraag om het online platform van het bedrijf te blokkeren.
Bron: Express.be