Lichte groei in reclamewereld

Begin december meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek ( CBS ) dat de omzet in de reclame- en marktonderzoeksbranche met 1,2 procent groeide jaar op jaar bekeken. Eind 2016 constateerde het CBS nog een daling van 0,1 procent. Binnen het segment van de zakelijke dienstverlening in het derde kwartaal van dit jaar zien we de meeste groei bij de schoonmaak- en hoveniersbranche. Tevens was er verder behoorlijke groei in de IT-dienstverlening en in de uitzendbranche.

De analisten van het economische bureau van ABN Amro stellen in hun rapporten dat de groei in de reclamebranche waarschijnlijk door zal zetten. Dit mede door de conjunctuurgevoeligheid van deze branche. Verder zien de analisten de advertentiebestedingen bij print verder afnemen en bij online verder toenemen. Dit is conform de trends van de afgelopen jaren.

Binnen de reclamewereld is er op het gebied van niet-online zeker nog groei bij de nichemarkten zoals reclameproducten. Ook bij de analisten van Delta Lloyd zien ze groei voor de reclamewereld maar ze benadrukken wel dat de reclamewereld op zoek is naar nieuwe verdienmodellen. Voorbeelden naast online zijn natuurlijk de fysieke producten die ook thuis te gebruiken zijn zoals gesponsorde tablets, mokken , t-shirts etcetera. Partijen die hier op inspelen zijn o.a. Logoprint en Maxillia.

Analist.nl Nieuwsdienst: +31 084-0032-842
redactie@analist.nl

Copyright Analist.nl B.V.
All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. Analist.nl doesn't warrant the accuracy of any Newsntent provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or for any actions taken in reliance thereon.