Reclameland doet 2 overnames

Op 7 oktober maakte drukkerij Reclameland bekend dat het de online drukkerijen Flyerzone en Drukland heeft overgenomen. Reclameland kocht de drukkerijen van de Engelse investeringsmaatschappij Grafenia. Financiële details zijn niet bekend gemaakt. Drukland en Flyerzone behaalden in 2014 een gezamenlijke omzet ruim 8 miljoen euro.

Momenteel telt het personeelsbestand bij Drukland en Flyerzone 25 FTE (op het kantoor). Ondanks de overname zullen de 55 banen bij Reclameland behouden blijven. Directeur Wouter Haan: “In tegenstelling tot Reclameland produceren Drukland en Flyerzone het drukwerk niet zelf, maar kopen dit in. Dat gebeurde onder andere in Engeland. Reclameland heeft juist een eigen productiefaciliteit waar het drukwerk wordt geproduceerd. Van deze productiehal in Nederland gaan Drukland en Flyerzone ook gebruik maken”.

De klanten van alle sites profiteren van de overname zo stelt het persbericht. “We kunnen door het hogere volume nu nog meer papiersoorten aanbieden. En juist omdat we meer papier inkopen, kunnen we lagere prijzen drukwerk bieden. Daarnaast is er naast standaard drukwerk veel meer mogelijk, omdat wij alles in eigen huis produceren. Bovendien halen we met de overname extra gekwalificeerde mensen in huis. Alle betrokken partijen worden er beter van.”

“Met dit team blijven we onze klanten de beste service en kwaliteit drukwerk bieden. Nu we ook voor de klanten van Drukland en Flyerzone gaan produceren, krijgen we het natuurlijk drukker en daarom zijn we al druk bezig met het werven van productiemedewerkers. Ik verwacht dat er eind 2016 in totaal zo'n 100 medewerkers werkzaam zijn bij alle sites.”

Oprichter Haan stelt dat de markt voor het online drukken in Nederland nog in de kinderschoenen staat. Haan begon het bedrijf in 2008 met zijn toenmalige aandeelhouder Jeroen Dijk.